|
|
|
||
Předmět poskytuje psychosociální a pedagogickou charakteristiku dětí s různým druhem postižení. Upozorňuje na specifické potřeby rodiny pečující o dítě s postižením. Objasňuje problematiku inkluzivního začlenění jedinců se speciálními vzdělávacími potřebami.
Poslední úprava: Linková Marie, PhDr., Ph.D. (09.09.2019)
|
|
||
Předmět má za úkol seznámit posluchače se základy speciální pedagogiky jako vědní disciplíny, se současnými trendy ve výchově a vzdělávání žáků se zdravotním postižením. Poslední úprava: Linková Marie, PhDr., Ph.D. (26.10.2019)
|
|
||
FISCHER, S., ŠKODA, J. (2014). Speciální pedagogika. Praha: Triton. LECHTA, V. (ed.). (2016). Inkluzivní pedagogika. Praha: Portál. PIPEKOVÁ, J. et al. (2010). Kapitoly ze speciální pedagogiky. Brno: Paido. SLOWÍK, J. (2016). Speciální pedagogika. Praha: Grada. VALENTA, M. a kol. (2014). Přehled speciální pedagogiky. Praha: Portál.
Poslední úprava: Linková Marie, PhDr., Ph.D. (09.09.2019)
|
|
||
test v rozsahu tematických okruhů (min. 70%) Poslední úprava: Linková Marie, PhDr., Ph.D. (19.09.2018)
|
|
||
Tematické okruhy: 1. Speciální pedagogika ve struktuře pedagogických věd. 2. Vnitřní struktura speciální pedagogiky. 3. Druhy zdravotního postižení, příčiny vzniku poruch. 4. Speciální školství. Inkluze. 5. Psychopedie, kombinovaná postižení, autismus. 6. Specifické poruchy učení, ADHD. 7. Somatopedie. 8. Logopedie. 9. Surdopedie. 10. Tyflopedie (oftalmopedie). Poslední úprava: Linková Marie, PhDr., Ph.D. (09.09.2019)
|