|
|
|
||
Poslední úprava: PhDr. Veronika Blažková, Ph.D. (31.08.2021)
|
|
||
Poslední úprava: PhDr. Veronika Blažková, Ph.D. (31.08.2021)
Cílem předmětu je informovat studenty o charakteru a struktuře pedagogické vědy, seznámit je s nejdůležitějšími tématy obecné pedagogiky a zprostředkovat osvojení současné pedagogické terminologie. |
|
||
Poslední úprava: PhDr. Michal Zvírotský, Ph.D. (01.09.2021)
Předmět má 5 kreditů dle ECTS, celková časová zátěž studenta odpovídá 150 hodinám. Doba očekávané přípravy na 1 hodinu přednášky 20 minut, samostudium literatury (za celý semestr) 30 hodin, práce se studijními materiály (za celý semestr) 10 hodin, plnění průběžných úkolů (za celý semestr) 12 hodin. Seminární práce 12 hodin, příprava na zkoušku a zkouška 12 hodin. |
|
||
Poslední úprava: PhDr. Michal Zvírotský, Ph.D. (22.01.2020)
Dvořáková, M., Kolář, Z., Tvrzová, I., Váňová, R. (2015). Základní učebnice pedagogiky. Praha: Grada. Jůva, V. (2007). Stručné dějiny pedagogiky. Brno: Paido. Kasper, T., Kasperová, D. (2008). Dějiny pedagogiky. Praha: Grada. Průcha, J. (2017). Moderní pedagogika. Praha: Portál. Průcha, J. (2015). Přehled pedagogiky: Úvod do studia oboru. Praha: Portál. Štverák, V., Čadská, M. (1997). Stručný průvodce dějinami pedagogiky. Praha: Karolinum. Vašutová, J. (2007). Být učitelem: Co by měl učitel vědět o své profesi. Praha: UK PedF. Vorlíček, CH. (2000). Úvod do pedagogiky. Jinočany: H & H. |
|
||
Poslední úprava: PhDr. Veronika Blažková, Ph.D. (31.08.2021)
Požadavky ke zkoušce: Zkouška má formu rozpravy o některém z probíraných témat. Předpokládá se porozumění základním pojmům a souvislostem a schopnost zaujmout vlastní stanovisko k diskutovaným otázkám. Studenti mají na složení zkoušky celkem 3 pokusy, z toho 2 opravné. |
|
||
Poslední úprava: PhDr. Veronika Blažková, Ph.D. (31.08.2021)
1. Úvod do studia pedagogiky, zdroje pedagogických informací. 2. Pedagogika jako věda - pojetí pedagogiky, její struktura a místo v systému věd. 3. Základní pedagogická terminologie a její proměny. 4. Výchova a vývoj člověka. 5. Výchova a společnost. 6. Pedagogické profese. 7. Historický vývoj výchovných institucí a názorů na výchovu. 8. Významné postavy z dějin pedagogiky. |
|
||
Poslední úprava: PhDr. Michal Zvírotský, Ph.D. (22.01.2020)
On-line studijní opora na adrese: https://dl1.cuni.cz/course/view.php?id=8904 Heslo pro hosty: akredkpg19 |