|
|
|
||
Předmět předkládá základní paradigmata podpory zdraví. Podrobněji se zabývá otázkou výchovy ke správné výživě a stravování, jako nezbytnou součástí lidského života, které významně ovlivňuje lidské zdraví. Obsah předmětu je postaven na systémovém posuzování nutriční hodnoty stravy. Pozornost je věnována obsahu jednotlivých živin v potravě a energetické hodnotě potravy.
Poslední úprava: Váchová Alena, Ing. Bc., Ph.D. (17.07.2015)
|
|
||
Cílem předmětu je seznámit studenty s možností podpory zdraví pomocí správné výživy a stravování a s úlohou školy v procesu rozvíjení zdravotní gramotnosti. Poslední úprava: Váchová Alena, Ing. Bc., Ph.D. (17.07.2015)
|
|
||
HOLČÍK, J. Zdravotní gramotnost a její role v péči o zdraví. Brno : MSD, 2009. ISBN 978-80-7392-089-0. MARÁDOVÁ, E. Školní vzdělávací program. Výchova ke zdraví. Praha : Fortuna, 2006. MZ ČR, WHO. Zdraví 21 - zdraví do 21. století. Praha : 2001. 147 s. ISBN 80-85047-49-5. Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání. Praha : MŠMT, 2009. PÁNEK, J.;POKORNÝ J.; DOSTÁLOVÁ J. Základy výživy a výživová politika. VŠCHT Praha, 2007. ISBN: 978-80-7080-468-1. DOSTÁLOVÁ J.; KADLEC P. Potravinářské zbožíznalství. Key publishing, 2014. ISBN: 978-80-7418-208-2. Poslední úprava: Váchová Alena, Ing. Bc., Ph.D. (28.10.2019)
|
|
||
Požadavky k zápočtu: zpracování práce na předem zadané téma a odevzdání včas v daném termínu. Poslední úprava: Váchová Alena, Ing. Bc., Ph.D. (29.09.2016)
|
|
||
Poslední úprava: Váchová Alena, Ing. Bc., Ph.D. (17.07.2015)
|