|
|
|
||
Předmět environmentální vzdělávání je zaměřen na ekologickou a environmentální problematiku. Slouží nejen k prohloubení znalostí, ale vytváří také prostor pro vytváření osobních proenvironmentálních postojů. Předmět poskytuje náhled na environmentální témata z perspektivy odborného školství a výuky odborného výcviku a hledá možnosti vytváření zodpovědných pracovních návyků.
Poslední úprava: Thorovská Alena, PhDr. (28.01.2022)
|
|
||
Cílem předmětu je seznámit studenty s environmentální problematikou a jejím zařazením do kurikula odborných škol. Poslední úprava: Thorovská Alena, PhDr. (06.03.2019)
|
|
||
Podmínkou je 50% docházka a splnění zápočtového testu. Poslední úprava: Thorovská Alena, PhDr. (28.01.2022)
|
|
||
Červinka, P. a kol. (2005). Ekologie a životní prostředí - Učebnice pro střední školy a učiliště. Praha: Nakladatelství České geografické společnosti, s. r. o. Činčera, J. (2007). Environmentální výchova: od cílů k prostředkům. Brno: Paido Jančaříková, K. (2013). Ekologie čtená podruhé. Praha: Univerzita karlova v Praze Pedagogická fakulta Poslední úprava: Thorovská Alena, PhDr. (06.03.2019)
|
|
||
Aktivní zapojení do výuky. Splnění zápočtového testu na 70%. Poslední úprava: Thorovská Alena, PhDr. (28.01.2022)
|
|
||
1. Základní ekologické a environmentální pojmy a jejich souvislosti. Postavení environmentálního vzdělávání v RVP. 2. Vliv antropogenní činnosti na životní prostředí (atmosféru, hydrosféru, pedosféru), společná zodpovědnost za životní prostředí. 3. Životní prostředí a zdraví. Společná zodpovědnost za životní prostředí 4. Dobrovolné dohody a přístup k ochraně životního prostředí 5. Globální problémy. 6. Spotřebitelská výchova. 7. Životní prostředí a děti. Poslední úprava: Thorovská Alena, PhDr. (21.05.2019)
|