|
|
|
||
Poslední úprava: PhDr. Veronika Blažková, Ph.D. (11.07.2019)
|
|
||
Poslední úprava: PhDr. Jaroslav Šaroch, Ph.D. (10.02.2019)
Cílem kurzu je informovat studenty o charakteru a struktuře pedagogické vědy, seznámit je s nejdůležitějšími tématy obecné pedagogiky a zprostředkovat osvojení současné pedagogické terminologie. |
|
||
Poslední úprava: PhDr. Veronika Blažková, Ph.D. (27.09.2020)
Distanční forma výuky V souvislosti se zavedením mimořádných opatření bude výuka probíhat dle rozvrhu v prostředí MS Teams. Konkrétní odkaz/kód bude všem zapsaným studentům zaslán nejpozději den před výukou. Prezentace, literatura ke studiu, úkoly k vypracování a další informace budou k dispozici v Moodlu. Přihlašovací údaje dostanou studenti v dostatečném předstihu před prvním setkáním. Požadavky na ukončení předmětu zůstávají stejné, mění se pouze forma výuky. |
|
||
Poslední úprava: PhDr. Jaroslav Šaroch, Ph.D. (10.02.2019)
DVOŘÁČEK, J. Základy pedagogiky pro učitele a vychovatele. Praha: UK PedF, 2004. |
|
||
Poslední úprava: PhDr. Veronika Blažková, Ph.D. (11.07.2019)
Požadavky ke zkoušce: Zkouška má formu rozpravy o některém z probíraných témat. Předpokládá se porozumění základním pojmům a souvislostem a schopnost zaujmout vlastní stanovisko k diskutovaným otázkám. Studenti mají na složení zkoušky celkem 3 pokusy, z toho 2 opravné. |
|
||
Poslední úprava: PhDr. Veronika Blažková, Ph.D. (11.07.2019)
1. Úvod do studia pedagogiky, zdroje pedagogických informací. 2. Pedagogika jako věda - pojetí pedagogiky, její struktura a místo v systému věd. 3. Základní pedagogická terminologie a její proměny. 4. Výchova a vývoj člověka. 5. Výchova a společnost. 6. Pedagogické profese. 7. Historický vývoj výchovných institucí a názorů na výchovu. |