|
|
|
||
Předmět je věnován posloupnostem, zejména geometrickým, jejich vlastnostem a úvodu do matematické analýzy skrze limity posloupností. Klíčovým konceptem je nekonečný proces. Způsob výuky sleduje historický vývoj a je vhodný pro učitele jako osnova vyučování základů analýzy na střední škole.
Poslední úprava: Nižňanská Kristýna, Mgr. (29.01.2022)
|
|
||
Studující bude schopen počítatlimity jednoduchých posloupností a dokázat jejich konvergenci nebo divergenci. Bude schopen vysvětlit pravidla pro počítání limit posloupností. Poslední úprava: Kvasz Ladislav, prof. RNDr., DSc., Dr. (05.02.2025)
|
|
||||||||||||||||||||||||||||
Poslední úprava: Nižňanská Kristýna, Mgr. (31.01.2022)
|
|
||
Písemná a ústní zkouška. Poslední úprava: Nižňanská Kristýna, Mgr. (29.01.2022)
|
|
||
Toeplitz, Otto (2007). The calculus, A Genetic Approch. The University of Chicago Press. Zeldovič, Jakov Borisovič (1973). Vyššia matematika pre začiatočníkov. Alfa, Bratislava. Courant, Richard & Robbins, Herbert (1996). What Is Mathematics?: An Elementary Approach to Ideas and Methods: An Elementary Approach to Ideas and Methods. Oxford University Press. Courant, Richard (1993). Differential and Integral Calculus, Vol. I. Černý, Ilja (2002). Úvod do inteligentního kalkulu. 1000 příkladů z elementární analýzy. Academia, Praha. Dostupné na: http://matematika.cuni.cz/BC-MA.html. Jarník, Vojtěch (1984). Diferenciální počet I, II. Academia, Praha. Dostupné na: http://matematika.cuni.cz/BC-MA.html. Poslední úprava: Kvasz Ladislav, prof. RNDr., DSc., Dr. (05.02.2025)
|
|
||
Počátky řeckých spekulací nad nekonečně malým Řecká teorie proporcí Eudoxova exhaustivní metoda Moderní pojetí čísla Archimédovo měření kruhu a sinové tabulky Nekonečné geometrické řady Spojité složené úročení Periodický desetinný rozvoj Konvergence a limita Nekonečné řady Poslední úprava: Kvasz Ladislav, prof. RNDr., DSc., Dr. (05.02.2025)
|
|
||
Studující provede a vysvětlí důkazy vybraných tvrzení. Studující s porozuměním formuluje definice vymezených konceptů a prezentuje je pomocí konkrétních příkladů a protipříkladů. Studující vyřeší úlohy zadané v seminářích a svá řešení dokáže zdůvodnit. Poslední úprava: Kvasz Ladislav, prof. RNDr., DSc., Dr. (05.02.2025)
|