Seminář k přípravě bakalářské práce (chemie) - OKBE4E045A
Anglický název: Seminar for preparation of a bachelor thesis
Zajišťuje: Katedra chemie a didaktiky chemie (41-KCHDCH)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2022 do 2024
Semestr: letní
E-Kredity: 2
Způsob provedení zkoušky: letní s.:
Rozsah, examinace: letní s.:0/1, Z [HS]
Rozsah za akademický rok: 5 [hodiny]
Počet míst: neurčen / 15 (9999)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: kombinovaný
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: doc. PhDr. Martin Rusek, Ph.D.
Vyučující: Mgr. Marta Kuhnová, Ph.D.
Mgr. Tadeáš Matěcha
Výsledky anket   Termíny zkoušek   Rozvrh LS   Nástěnka   
Anotace
Předmět je zaměřen na komplexní podporu studentů při přípravě bakalářské práce. V semináři si studující osvojí dovednosti potřebné pro plánování, realizaci a finalizaci svého bakalářského projektu. Důraz je kladen na definování SMART(ER) cílů, sestavení harmonogramu (např. Ganttův diagram), efektivní práci s literaturou, výběr vhodné metodologie a manažerské dovednosti. Studující se seznámí i s technickými náležitostmi odevzdání práce a s prevencí plagiátorství.
Poslední úprava: Matěcha Tadeáš, Mgr. (25.02.2025)
Cíl předmětu

Cílem semináře je připravit studující na samostatné a nezávislé zpracování bakalářské práce. Studující se naučí:

  • plánovat jednotlivé fáze projektu a stanovovat realistické milníky,
  • efektivně vyhledávat a organizovat literaturu pomocí nástrojů jako Mendeley či Zotero,
  • volit vhodnou metodologii (kvantitativní, kvalitativní) podle povahy tématu,
  • reflektovat svůj pokrok, předcházet prokrastinaci a udržet si motivaci,
  • připravit bakalářskou práci podle aktuálních opatření fakulty, včetně formálních náležitostí.
Poslední úprava: Matěcha Tadeáš, Mgr. (25.02.2025)
Podmínky zakončení předmětu

Aktivní účast na dvou seminářích během semestru. 

Na druhém setkání studující dokládá a prezentuje: 

1/ harmonogram plnění projektu (bakalářská práce) (včetně osnovy),
2/ minimálně 8 relevantních zdrojů, 
3/ anotaci,
4/ krátkou prezentaci svého progresu od prvního setkání  – prezentace bakalářského projektu s cílením na jeho smysluplnost a zapracování výsledků učení tohoto předmětu. 

Poslední úprava: Matěcha Tadeáš, Mgr. (25.02.2025)
Literatura

Dle tématu bakalářské práce.

Poslední úprava: Svoboda Petr, Mgr. (04.09.2019)
Metody výuky

Výuka probíhá formou kombinace individuálních konzultací a skupinových seminářů. Hlavní formy práce zahrnují:

  • diagnostiku stavu projektu a plánování pomocí Ganttova diagramu,
  • workshopy zaměřené na SMART(ER) cíle, práci s literaturou a metodologii,
  • praktické úkoly, jako je brainstorming témat, rešerše a anotace zdrojů,
  • skupinové diskuse a sdílení zkušeností,
  • využívání nástrojů pro projektové řízení (Trello, Notion, MS To Do), 
  • workshop zaměřený na práci s umělou inteligencí. 
Poslední úprava: Matěcha Tadeáš, Mgr. (25.02.2025)
Sylabus

Poté, co student  zvolil téma své práce a získal základní přehled o pramenech a literatuře, je veden k vlastnímu zpracování tématu. Podle povahy bakalářské práce se volí metodika přístupu k pramenům a literatuře. Vytváří se základní rozvržení práce a provázaná struktura jejích jednotlivých částí. V dalším průběhu práce se struktura připravovaného díla, stejně jako okruh sledovaných otázek, přizpůsobují dosaženému stavu výzkumu.

Poslední úprava: Matěcha Tadeáš, Mgr. (25.02.2025)