Poslední úprava: RNDr. Lenka Pavlasová, Ph.D. (30.09.2019)
Stěžejními tématy kurzu jsou vývoj krajiny a vlivy člověka na krajinu v průběhu historického vývoje, vlivy člověka na biomy světa, globální ekologické problémy, životní prostředí ČR, prostředí a lidské zdraví, energie a odpady, ochrana přírody ČR a legislativa. Součástí kursu jsou praktická cvičení - prezentace prací studentů na vybrané aktuální téma problematiky životního prostředí u nás i ve světě, s následnou diskusí k dané tematice.
Poslední úprava: RNDr. Jana Skýbová, Ph.D. (20.08.2019)
Evolution of landscape, people's impact on on landscape and environment, people's influence to bioms, biogeography of regions in the Czech Republic, general ecological topics, the envirronment and health of people, sustainable development and relevant legislature, seminars.
Literatura
Poslední úprava: RNDr. Jana Skýbová, Ph.D. (20.08.2019)
Braniš, M. (1997): Základy ekologie a životního prostředí. Informatorium, Praha. Braniš,M. a kol.(1999): Výkladový slovník vybraných termínů z oblasti ochrany životního prostředí a ekologie. Karolinum, Praha. Jakrlová,J.-Pelikán,J.(1999): Ekologický slovník terminologický a výkladový. Fortuna, Praha. Moldan, B.1997): Příroda a civilizace. SPN, Praha. Moldan,B. (2001): (Ne)udržitelný rozvoj ? ekologie, hrozba i naděje. Karolinum, Praha. Kolektiv autorů (2001): Úvod do pojmosloví v ekologii krajiny. Enigma, Praha. Aktuální legislativa a ročenky. Zákon ČNR č. 114/1992 Sb. o ochraně přírody a krajiny. Prováděcí vyhláška č. 395 MŽP ze dne 11.6. 1992. Další aktuální informační zdroje
Studijní opory
Poslední úprava: RNDr. Jana Skýbová, Ph.D. (29.09.2019)
Odkaz na studijní opory v Moodle 1: https://dl1.cuni.cz/course/view.php?id=7791
Základy environmentalistiky – KS:14H přímé výuky, z toho 7 hodin přednáška k jednotlivým okruhům problematiky životního prostředí, s důrazem na praktický přesah ve výuce environmentalistiky na základních školách a gymnáziích, 7 hodin seminář formou prezentací a diskusí k vybraným problémům životního prostředí, s důrazem na zařazení do výuky na základních školách a gymnáziích, obsahem nepřímé výuky bude samostudium studijních opor, tvorba výukových prezentací a dalších didaktických materiálů k vybraným aktuálním problémům životního prostředí.