Poslední úprava: KROPACKO/PEDF.CUNI.CZ (26.04.2010)
V rámci pěvecké techniky budou procvičovány základní pěvecké dovednosti: měkký hlasový začátek, intonačně přesné nasazení tónu ve vyšší a nižší hlasové poloze, pěvecká výslovnost, rozšiřování hlasového rozsahu, vyrovnávání znění hlasu (vyrovnávání hlasových poloh a znění vokálů). Při interpretaci vybraných písní bude věnována pozornost pěveckému frázování a uplatnění adekvátních pěveckých vazeb (non legato, staccato, legato). Součástí bude i výchova k správné technice mluvního projevu (posazení mluvního hlasu do rezonance a volba optimální individuální hlasové polohy) a k uplatnění výrazových prostředkům mluvy (tempo řeči, modulace hlasu, způsob frázování v mluvního projevu atp.) v komunikaci s dítětem.
Obsah intonace: intonace a sluchová analýza volných nástupů v dur - procvičování, opěrné písně pro intonaci základních intervalů (vzestupně): v. a m. 2, v. a m.3., č.4., č.5., v. a m.6., m.7., č.8, intonace sekundových a terciových diatonických postupů v dur, T5 dur a moll v kombinaci se sec. postupy (v dur a harmonické moll). Notový zápis slyšené melodie.
V rámci rozvoje rytmického cítění se budeme věnovat: reprodukci a analýze rytmických modelů ve 2dobém a 3dobém metru s využitím tečkovaného rytmu, šestnáctinových hodnot, triol, synkop.