Poslední úprava: MARADOVA/PEDF.CUNI.CZ (02.10.2012)
1. Základní ekologické a environmentální pojmy a jejich souvislosti.
2. Vývoj vztahu člověka k přírodě a životnímu prostředí. Globální problémy.
3. Vliv antropogenní činnosti na životní prostředí (atmosféru, hydrosféru, pedosféru), společná zodpovědnost za životní prostředí. Dobrovolné dohody a přístup k ochraně životního prostředí. Vztah stát - průmysl - spotřebitel.
4. Nezbytnost provázanosti ekologického myšlení a sociálních věd. Psychologie a ekologie, vnímání životního prostředí.
5. Životní prostředí jako zdroj informací. Životní prostředí a zdraví. Sociální systém a životní svět, životní prostředí a mezilidské interakce, lidské teritoriální chování, problém přelidnění, ekologická psychologie soukromí.
6. Stav a problémy životního prostředí v ČR, regionu a místě.
7. Životní prostředí a děti.
8. Environmentální výchova - význam, vývoj, pojetí, cíle; metody, formy a prostředky environmentální výchovy ve škole i v mimoškolní oblasti.
Poslední úprava: MARADOVA/PEDF.CUNI.CZ (02.11.2010)
1. Basic ecological and environmental conceptions and their connections.
2. Development of human being?s relation to the nature and environment. Global issues.
3. Anthropogenic activities impact on the environment (atmosphere, hydrosphere, pedosphere), common responsibility for the environment. Optional agreements and attitude towards the environment protection. State - industry - consumer relation.
4. The necessity of ecological thinking and social sciences interconnection. Psychology and ecology, environment perception.
5. Environment as the information source. Environment and health social system and life of world, environment and interpersonal interactions, human being?s territorial behaviour, overpopulation issue, ecological psychology of privacy.
6. State and problems of environment in the CR, region and the local place.
7. Environment and children.
8. Environmental education - significance, development, conception, aims; methods, forms and means of environmental education at school and after-school spheres.