|
|
|
||
Obsahem předmětu jsou reflexe a hodnocení výtvarného procesu a jeho možnosti v primárním vzdělávání. Je rozvíjen koncept formativního hodnocení pro umělecký předmět Vv. V návaznosti na předmět Reflektivní praxe si studenti všímají vztahu výtvarného procesu a jeho produktu. Studují druhy, metody a možnosti reflexe ve Vv prostřednictvím videozáznamů v výuky. Učí se navrhovat vhodné způsoby zpětné vazby v návaznosti na logiku výtvarných úkolů, jejich učiva, cílů, výtvarných prostředků a jednotlivých vizuálních médií. Předmět rozvíjí schopnost studentů reflektovat výtvarné vnímání a tvorbu i schopnosti komunikovat o rozpoznaných významech a zkušenostech subjektu s cílem jejich budoucího využití ve výuce výtvarné výchovy. Student, jako reflektivní praktik, je veden k uvažování o vlastních navrhovaných výtvarných úkolech a širších projektech a jejich možné revizi. Předmět seznamuje studenty s vybranými kvalitativními metodami výzkumu, užívanými současnou výtvarnou výchovou (případová studie, zakotvená teorie, akční výzkum, art-led research, practice-based research, artography) s cílem probudit zájem studentů o systematické studium jevů v procesu vzdělávání. Studenti pokračují ve vedení průběžného reflektivního portfolia. Zpracovávají jeho dílčí výstupy vzhledem ke SZZ. Studenti participují na výzkumném ověření podpůrné reflektivní struktury profesního portfolia. Je představeno digitalizované výtvarné portfolio jako nástroj reflexe ve Vv.
Poslední úprava: Novotná Magdalena, Mgr., Ph.D. (02.02.2021)
|
|
||
Seznámit studenty s problematikou reflexe a hodnocení v současné výtvarné výchově. Zaměřit pozornost na proces i produkt ve Vv. Učit studenty navrhovat vhodné způsoby zpětné vazby v návaznosti na logiku výtvarných úkolů, jejich učiva, cílů, výtvarných prostředků a jednotlivých vizuálních médií. Předmět má rozvíjet schopnost studentů reflektovat výtvarné vnímání a tvorbu i schopnosti komunikovat o rozpoznaných významech a zkušenostech subjektu s cílem jejich budoucího využití ve výuce výtvarné výchovy. Student, jako reflektivní praktik, je veden k uvažování o vlastních navrhovaných výtvarných úkolech a širších projektech a jejich možné revizi. Poslední úprava: Novotná Magdalena, Mgr., Ph.D. (02.02.2021)
|
|
||
Požadavky ke zkoušce: aktivní účast na přednáškách a v seminářích studium zadané literatury spolupráce při výzkumném ověření podpůrné struktury reflektivního portfolia studium okruhů ke zkoušce, zveřejněnách v Moodle ústní kolokviální zkouška společná pro předměty Didaktika Vv I.- IV. Poslední úprava: Novotná Magdalena, Mgr., Ph.D. (02.02.2021)
|
|
||
Dytrtová, K., Raudenský, M. Kotext. Tvar, zvuk a gesto, tvůrce, učitel a žák. Ústí nad Labem: FUD ÚJEP a PedF UK 2015. ISBN 978-80-7414-920-7, 978-80-7290-828-8 Fulková, M. Diskurs umění a vzdělávání. Jinočany: H&H 2008. s.105-113 SLAVÍK,J. Hodnocení v současné škole.(Východiska a nové metody v praxi) Praha : Portál 1999.ISBN 80-7178-262-9. TOMKOVÁ, A. Práce s žákovským portfoliem v primární škole. In Školní vzdělávací program krok za krokem. Praha: Verlag Dashofer 2005 - dostupný i na internetu TOMKOVÁ, A., STRCULOVÁ, V. Portfolio ve třetím ročníku základní školy. In Kritické listy. 2002, č.9, s.36-37. Tomková, A. Program Čtením a psaním ke kritickému myšlení v primární škole. Praha: PedF UK 2007. ISBN 978-80-7290-315-3 Hajdušková, Jakubcová, L., Fulková, M., Sehnalíková, V. Metodika II. Metodika realizace vzdělávacího galerijního/muzejního programu. Praha: PedF UK, UPM, Galerie Rudolfinum v Praze 2013 STANDARDY PRO ZÁKLADNÍ VZDĚLÁVÁNÍ Výtvarná výchova Poslední úprava: Novotná Magdalena, Mgr., Ph.D. (17.02.2017)
|
|
||
přednáška, četba, analýza procesu výuky, plánování vlastní výuky, reflektivní dialog, analýza výtvarných prací, výtvarné portfolio, kvalitativní výzkumné metody Poslední úprava: Novotná Magdalena, Mgr., Ph.D. (07.02.2018)
|
|
||
Požadavky ke zkoušce: aktivní účast na přednáškách a v seminářích studium zadané literatury účast při výzkumném ověření podpůrné struktury reflektivního profesního porfolia studium okruhů ke zkoušce, zveřejněnách v Moodle ústní kolokviální zkouška Vzhledem ke komplikované situaci a vládním opatřením proběhne výuka předmětu distanční formou dle pokynů vyučující/ho v prostředí MS TEAMS Poslední úprava: Novotná Magdalena, Mgr., Ph.D. (02.02.2021)
|
|
||
Obsahem předmětu jsou reflexe a hodnocení výtvarného procesu a jeho možnosti v primárním vzdělávání. V návaznosti na předmět Reflektivní praxe si studenti všímají vztahu výtvarného procesu a jeho produktu. Pozorují a studují druhy a metody reflexe a hodnocení ve Vv. Učí se navrhovat vhodné způsoby zpětné vazby v návaznosti na logiku výtvarných úkolů, jejich učiva, cílů, výtvarných prostředků a jednotlivých vizuálních médií. Poslední úprava: Novotná Magdalena, Mgr., Ph.D. (07.02.2018)
|