|
|
|
||
Předmět Didaktika Vv je určen studentům, kteří se ve studiu nezaměřují na výtvarnou výchovu.
V návaznosti na kurikulární dokumenty vede k hledání průniků výtvarné výchovy s jinými předměty, jejichž obsahem jsou
kulturní vzdělávání a umělecká tvorba. Podporuje i takovou podobu interdisciplinarity, kde umělecké zkoumání předmětů
a jevů doplňuje vědecké poznání.
Ukazuje studentům možnosti zapojení vizuální kultury do obsahu výtvarné výchovy a možnosti zpřístupňování umění.
V návaznosti na předmět Výtvarné transformace učí studenty, jak transformovat vlastní umělecké zkušenosti a poznatky
do učiva výtvarné výchovy, jako základ výtvarných úkolů. V návaznosti na praxi ve školách učí studenty didakticky
analyzovat výtvarné činnosti a reflektovat je s cílem plánovat i realizovat vlastní pedagogické výstupy. Předmět
představuje současné trendy v didaktice výtvarné výchovy a dostupné materiály pro výtvarnou výchovu –
učebnice, pracovní listy a sešity i odbornou literaturu.
Poslední úprava: Svatošová Zuzana, Mgr., Ph.D. (16.01.2020)
|
|
||
V návaznosti na předmět Výtvarné transformace učí studenty, jak transformovat vlastní umělecké zkušenosti a poznatky do učiva výtvarné výchovy, jako základ výtvarných úkolů. V návaznosti na praxi ve školách učí studenty didakticky analyzovat výtvarné činnosti a reflektovat je s cílem plánovat i realizovat vlastní pedagogické výstupy. Předmět představuje současné trendy v didaktice výtvarné výchovy a dostupné materiály pro výtvarnou výchovu – učebnice, pracovní listy a sešity i odbornou literaturu. Poslední úprava: Svatošová Zuzana, Mgr., Ph.D. (16.01.2020)
|
|
||
Aktivní účast na přednáškách a v seminářích Zpracování průběžných úkolů a jejich včasné odevzdání Ústní zkouška formou kolokvia Poslední úprava: Svatošová Zuzana, Mgr., Ph.D. (16.01.2020)
|
|
||
Hazuková, H. Příprava učitele na rozhodování ve výtvarné výchově I. a II. Praha: PedF UK, 2000, dotisk. FULKOVÁ, M., HAJDUŠKOVÁ, L., SEHNALÍKOVÁ, V. Galerijní a muzejní edukace 1: vlastní cestou k umění: vzdělávací programy Uměleckoprůmyslového musea v Praze a Galerie Rudolfinum v roce 2011. Praha: PedF UK 2012 FULKOVÁ, M., NOVOTNÁ, M. Výtvarná výchova pro 6. a 7. roč. ZŠ a víceletá gymnázia. Praha: Fortuna 1997 KITZBERGEROVÁ. L. Didaktika výtvarné výchovy. Praha: PedF UK 2014. elektronický text TŘEŠTÍK, M. Umění vnímat umění. Praha: Gasset 2011
CIKÁNOVÁ, K. Kreslete si s námi. Praha Aventinum 1992, 1997 FIŠER Z., HAVLÍK V., HORÁČEK, R. Slovem, akcí, obrazem. Brno: MU 2010 HORÁK, O., FRANTA, J. Proč obrazy nepotřebují názvy? Praha: Labyrint 2014 KESNER, L. Muzeum umění v digitálním věku. Praha: Argo a NG 2000 ROESELOVÁ, V. Řady a projekty ve výtvarné výchově. Praha: Sarah 1997 SLAVÍK, J. Hodnocení v současné škole. Praha: Portál 1999 PODLIPSKÝ, R., VANČÁT, J., UHL SKŘIVANOVÁ, V., ZIKMUNDOVÁ, V. a kol. Tvořivost ve výtvarné výchově. Plzeň: ZU 2017 TOMKOVÁ, A. Práce s žákovským portfoliem v primární škole. In Školní vzdělávací program krok za krokem. Praha: Verlag Dashofer 2005 Poslední úprava: Svatošová Zuzana, Mgr., Ph.D. (16.02.2020)
|
|
||
Přednáška, četba, interpretace uměleckého díla, muzejní a galerijní edukace, myšlenková mapa, analýza učiva, reflexe, sebereflexe, portfolio Poslední úprava: Svatošová Zuzana, Mgr., Ph.D. (16.01.2020)
|
|
||
Zpracování průběžných úkolů a jejich včasné odevzdání Ústní zkouška formou kolokvia
Vzhledem ke komplikované situaci a vládním opatřením proběhne zakončení předmětu modifikovanou distanční formou dle pokynů vyučující/ho. Poslední úprava: Svatošová Zuzana, Mgr., Ph.D. (23.04.2020)
|
|
||
Předmět Didaktika Vv je určen studentům, kteří se ve studiu nezaměřují na výtvarnou výchovu. Poslední úprava: Svatošová Zuzana, Mgr., Ph.D. (16.01.2020)
|