|
|
|
||
Filozofická, antropologická a pedagogická východiska teorie tělesné kultury. Tělesná kultura a kultura lidstva, subsystémy TK a jejich funkce. TK a pohybová aktivita člověka, pohyb a tělesná cvičení. Systém základních pojmů TK. Zdraví, zdatnost, výkonnost, kvalita života a aktivní životní styl. Zdravotně orientovaná zdatnost. Hypokineze a její důsledky. Duševní zdatnost. Tělesná zdatnost a psychická odolnost. Kinantropologie jako vědní obor.
Poslední úprava: Dlouhý Martin, PhDr., Ph.D. (15.05.2019)
|
|
||
Požadavky ke splnění předmětu (zápočtu či zkoušky) jednoznačně vycházejí z obsahu sylabu, anotace a prostudovaného avizovaného seznamu literatury v popisu daného předmětu v SIS a jsou dále upřesněny vyučujícím vždy na začátku semestru. Podmínkou splnění předmětu je zpracová seminární práce v rámci stanoveného počtu zpracovaných příprav na hodinu a úspěšné splnění písemného testu alespoň na 75%. Poslední úprava: Dlouhý Martin, PhDr., Ph.D. (31.01.2020)
|
|
||
Hodaň, B. Úvod do teorie tělesné kultury. Olomouc: FTKUPa, 2000. Poslední úprava: HRABINEC/PEDF.CUNI.CZ (26.11.2013)
|
|
||
Teorie a praxe z hlediska potřeb učitele ZŠ. Tělesná kultura jako sociokulturní jev, její místo v kulturním vývoji lidstva a měnící se role v různých společensko-historických podmínkách. Vývoj tělesné kultury ve starověku, středověku a novověku s důrazem na události v 19. a 20. století ve světě i u nás a na vybrané didaktické systémy a organizace, zejména dětské. Místo pohybu v životě jedince i společnosti. Pohyb a somatomentální vývoj osobnosti. Hypokineze a její důsledky. Kvalita života a životní styl. Tělesná cvičení jako prostředek a učivo. Druhy motoriky. Motorické schopnosti a dovednosti. Motorické učení. Poslední úprava: HRABINEC/PEDF.CUNI.CZ (26.11.2013)
|