|
|
|
||
Předmět předkládá základní paradigmata podpory zdraví, opírá se o cíle programu WHO "Zdraví 21". Vysvětluje determinanty zdraví, vymezuje problematiku zdravotní gramotnosti.
Uvádí související základní demografické a epidemiologické údaje, diskutuje otázky životního stylu. Pozornost je zaměřena na infekční choroby a chronická onemocnění v dětském věku, civilizační choroby, prevenci dětských úrazů, poskytování první pomoci a ochranu za mimořádných událostí.
Poslední úprava: MARADOVA/PEDF.CUNI.CZ (31.01.2011)
|
|
||
Cílem předmětu je rozvíjet zdravotní gramotnost studentů a motivovat je studenty k aktivnímu zájmu o problematiku výchovy ke zdraví v kontextu výchovy a vzdělávání. Studenti si vytvářejí konkrétní představy o životním stylu, o determinantách zdraví, zejména o faktorech ovlivňujících zdravotní stav dětí a mládeže. Poslední úprava: MARADOVA/PEDF.CUNI.CZ (31.01.2011)
|
|
||
HOLČÍK, J. Zdravotní gramotnost a její role v péči o zdraví. Brno : MSD, 2009. ISBN 978-80-7392-089-0
Poslední úprava: MARADOVA/PEDF.CUNI.CZ (22.06.2013)
|
|
||
Požadavky k zápočtu: aktivní účast na seminářích, úspěšné absolvování zápočtového testu. Poslední úprava: TLARILO/PEDF.CUNI.CZ (19.12.2010)
|
|
||
1. Definice zdraví, modely zdraví 2. Základní demografické údaje 3. Determinanty zdraví 4. Program "Zdraví 21", strategie podpory zdraví v Evropě 5. Zdravotní gramotnost 6. Hygiena a epidemiologie 7. Infekční choroby v dětském věku 8. Očkovací kalendář 9. Úrazy dětí, prevence dětské úrazovosti 10. Civilizační choroby 11. Zdravotní problémy dětí související s životním stylem a chronickým onemocněním 12. Poskytování první pomoci 13. Ochrana zdraví za mimořádných událostí Poslední úprava: MARADOVA/PEDF.CUNI.CZ (31.01.2011)
|