|
|
|
||
Anotace:
Kurs je pokračováním kurzu Metody a techniky dramatické výchovy I. Jeho náplní je analýza strukturovaných celků, jejich stavby a jednotlivých technik, možnosti jejich variací, specifika práce s touto vyučovací metodou. Dále tvorba nových výukových dramat na aktuální témata z osnov 1. stupně ZŠ, včetně jejich realizace a komplexního teoretického rozboru.
Poslední úprava: SVOBODO/PEDF.CUNI.CZ (08.09.2008)
|
|
||
Cílem předmětu Metody a techniky DV. II. je hloubková analýza strukturovaných dramat, na základě znalostí a dovedností z kurzu Metody a techniky DV I, a zvládnutí tvorby vlastních strukturovaných dramat na teoretické a praktické úrovni. Poslední úprava: SVOBODO/PEDF.CUNI.CZ (08.09.2008)
|
|
||
Literatura: Koťátková, S. a kol.........Vybrané kapitoly z dramatické výchovy, Praha 1998 Machková, E...................Improvizace s příběhem v angloamerickém dramatu, Praha 1996 Clark,J.,Dobson,W.,Goode,T.,Neelands,J.........Lekce pro život, Brno 2008 Poslední úprava: SVOBODO/PEDF.CUNI.CZ (01.01.2011)
|
|
||
seminář Poslední úprava: SVOBODO/PEDF.CUNI.CZ (13.09.2008)
|
|
||
Zkouška z metod a technik DV Dvojice studentů tvoří strukturované drama pro děti 1. stupně téma: z RVP / ŠVP
zkouška má tyto části:
1) Přípravu SD – tvoří dvojice společně- a následnou realizaci. Každý (z dvojice) se svou příp. půjčenou školní třídou. Čas: 2 vyuč. hod- 90 min. Průběh realizace zachytí každý vyučující sám v psané reflexi.
2) Dvojice po realizaci ve svých třídách udělá v SD úpravy a změny, které pokládá za dobré.
3) Po úpravách odešle SD partnerské dvojici a obdrží jejich. Každý (z dvojice) realizuje SD (které dostal, ale netvořil) se svou školní třídou, a zachytí v reflexi jak to probíhalo. Reflexe se týká jednotlivých kroků i celku a stavby SD.
4) písemná část – zpracovává se buď se svým kolegou ve dvojici nebo samostatně – oboje možné: - obsahuje cíle dramatu (jak z oblasti DV, tak z oblasti výukové - osnovy) - obsahuje vše, co by stejně pokročilý učitel DV potřeboval k realizaci tohoto dramatu (popis, fakta, obrázky, vyprávění atd.) - písemná příprava (možno ve dvojici) : obsahuje u každého kroku: - techniku - řešení prostoru - pomůcky - obsah kroku - instrukci A dále každý vlastní (– píše se tedy nikoliv ve dvojici, ale každý sám): - reflexe vlastní realizace SD vlastní dvojice ve své /půjčené třídě cca 1 strana textu, buď souhrnná reflexe, nebo u každého kroku – oboje možné - reflexe realizace SD partnerské dvojice ve své/ půjčené třídě cca 1 strana textu, buď souhrnná reflexe, nebo u každého kroku – oboje možné
BOD 1+2: Prezentace vytvořených SD bude součástí náplně kurzu Mete II., je tedy třeba přinést SD a pomůcky k jeho realizaci, na setkání v LS.
BOD 4) Odevzdává se VYTIŠTĚNÉ nejpozději do 6.9.příslušného akademického roku. Toto datum odpovídá poslednímu termínu zkoušky. Poslední úprava: Svobodová Radmila, Mgr. (05.10.2016)
|
|
||
Analýza konkrétních realizovaných strukturovaných dramat. Poslední úprava: SVOBODO/PEDF.CUNI.CZ (08.05.2012)
|
|
||
Kurz je určen pouze studentům, kteří absolvovali kurz Metody a techniky DV I. Poslední úprava: SVOBODO/PEDF.CUNI.CZ (13.09.2008)
|