|
|
|
||
Studenti budou seznámeni s metodologií komparativní pedagogiky a relevantními informačními zdroji. Dále budou
zjišťovat informace o systému a kurikulu primárního vzdělávání ve světě. Prezenční výuka bude věnována vybraným
celosvětovým trendům (např. formativní hodnocení, výchova k občanství, spravedlivý přístup ve vzdělávání), doporučením
mezinárodních organizací (UNESCO, OECD) a EU a reflexi výsledků mezinárodních studií zkoumajících výsledky ve vzdělávání.
Poslední úprava: Stará Jana, doc. PhDr., Ph.D. (01.02.2018)
|
|
||
Cílem předmětu je orientovanost studentů v oblasti metodologie komparativní pedagogiky, relevantních informačních zdrojů, systému a kurikulu primárního vzdělávání ve světě a vybraných celosvětových trendech, doporučeních mezinárodních organizací a reflexích výsledků mezinárodních studií zkoumajících výsledky ve vzdělávání. Poslední úprava: Stará Jana, doc. PhDr., Ph.D. (01.09.2018)
|
|
||
Zápočet bude udělen na základě vypracování seminární práce. Zadání zápočtové práce: Vyberte si jeden aspekt vzdělávacího systému, který vám připadá důležitý. a) Zdůvodněte, proč vám připadá důležitý. (Z textu musí být jasně rozlišitelné, zda se jedná o vaše názory či o objektivní data založená na dokladech- výsledky výzkumů, doporučení odborníků). b) Porovnejte tento vybraný aspekt v ČR a v dalších 2 zemích. Uveďte výhody a nevýhody jednotlivých podob (ČR, země A, země B) tohoto aspektu. V této části je naprosto nutné porovnání doložit relevantními doklady. Kriteria: - jednotlivá tvrzení jsou v textu odkazována na relevantní zdroje, zdroje jsou správně citovány - práce je vložena do moodle nejpozději 10 dní po ukončení výuky v letním semestru (jiná forma odevzdání se nepřipouští) Pokud nebude práce zásadně vyhovovat kritériím, nebude studentovi uznána jako "zápočtová". Pokud bude práce obsahovat drobnější nedostatky, může být vrácena k dopracování. Na dopracování má student čas 10 dní po vyžádání dopracování (prostřednictvím hodnocení v moodle). Dále student odevzdá ke dvěma videím v moodle kratkou anotaci a reflexi - o cem video je a co studenta na nem zaujalo. Poslední úprava: Stará Jana, doc. PhDr., Ph.D. (09.02.2021)
|
|
||
Povinná: WALTEROVÁ, E. Srovnávací pedagogika: Vývoj a proměny v globálním kontextu. Praha: Univerzita Karlova v Praze - Pedagogická fakulta, 2006. 324 s. ISBN 80-7290-269-5. STRAKOVÁ, J. (2016). Mezinárodní výzkumy výsledků vzdělávání. Metodologie, přínosy, rizika a příležitosti. Praha: Univerzita Karlova v Praze – Pedagogická fakulta. Doporučená: Průcha, J. Srovnávací pedagogika. Praha, Portál 2006. 263 s. ISBN 80-7367-155-7 JEŽKOVÁ, V.; WALTEROVÁ, E.; ABANKINA, T.; ABANKINA, I. Školní vzdělávání v Ruské federaci. Praha: Karolinum, 2013. ISBN 978-80-246-2206-4. (v tisku) Poslední úprava: Stará Jana, doc. PhDr., Ph.D. (01.02.2019)
|
|
||
Přednášky, interaktivní bloky, diskuse ve dvojicích a skupinách, samostudium, vypracování úkolů v prostředí Moodle, e-mailové a osobní konzultace, test. Poslední úprava: Stará Jana, doc. PhDr., Ph.D. (09.04.2018)
|
|
||
Metodologie komparativní pedagogiky Inovace předmětu podpořena projektem Podpora inovací v přípravě studia pedagogických pracovníků na PedF UK financovaného z Fondu vzdělávací politiky pro rok 2018. Poslední úprava: Stará Jana, doc. PhDr., Ph.D. (01.09.2018)
|
|
||
Nejsou stanoveny žádné vstupní podmínky pro přihlášení se do předmětu. Poslední úprava: STARA/PEDF.CUNI.CZ (06.02.2012)
|