PředmětyPředměty(verze: 964)
Předmět, akademický rok 2024/2025
   Přihlásit přes CAS
Praxe dramatické výchovy I. - OK0615244
Anglický název: Practice in drama education I.
Zajišťuje: Katedra preprimární a primární pedagogiky (41-KPPP)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2021
Semestr: letní
E-Kredity: 2
Způsob provedení zkoušky: letní s.:
Rozsah, examinace: letní s.:0/0, Z [HS]
Rozsah za akademický rok: 8 [hodiny]
Počet míst: neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: nevyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: kombinovaný
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: Mgr. et Mgr. Irena Hanyš Holemá, Ph.D.
Kategorizace předmětu: Učitelství > Dramatická výchova
Neslučitelnost : O01315244
Prerekvizity : OK0615110
Záměnnost : O01315244
Výsledky anket   Termíny zkoušek   Rozvrh   Nástěnka   
Anotace -
Studenti absolvují individuálně minimálně dva náslechy u učitelů, kteří při své praxi využívají metody a techniky dramatické výchovy, nebo vyučují DV jako samostatný předmět. Mohou oslovit doporučené fakultní učitele. Studenti společně reflektují náslechy na rozborovém semináři, předloží podrobné písemné záznamy z daných náslechů. Studenti vypracují úvahu na téma: Postavení Dramatické výchovy v systému českého školství.
Poslední úprava: Martinovská Klára, Mgr., Ph.D. (20.09.2017)
Cíl předmětu -

Seznámit studenty s možnostmi a podobami dramatické výchovy v praxi různých typů a stupňů škol, sledovat a reflektovat možnosti zařazení dramatické výchovy v programu školy a učebním plánu a vliv dramatické výchovy na učitelovo pojetí výuky a na proces a výsledky učení žáků. Těchto cílů je dosahováno především náslechy ve vyučovacích hodinách s následnými reflexemi a diskusemi s vyučujícími z navštívených škol.

 

Poslední úprava: Martinovská Klára, Mgr., Ph.D. (20.09.2017)
Podmínky zakončení předmětu

100% účast studentů na násleších, aktivní účast při diskusích a následných reflexích realizovaných náslechů, vypracování úvahy na téma: Postavení Dramatické výchovy v systému českého školství.

Poslední úprava: Stará Jana, doc. PhDr., Ph.D. (04.02.2019)
Literatura

BLÁHOVÁ, K.: Uvedení do systému školní dramatiky. Praha: ARTAMA 1996, 83 stran. ISBN 80-7068-070-9.
MARUŠÁK, Radek; KRÁLOVÁ, Olga; RODRIGÉZOVÁ, Veronika,; Dramatická výchova v kurikulu současné školy. Praha: Portál 2008, ISBN 978-80-7367-472-4,
MORGANOVÁ,N.; SAXTOVNOVÁ, J.; Vyučování dramatu,  Komenský, Brno: PdF MU, 2003, 
MACHKOVÁ, Eva.; Jak se učí dramatická výchova: didaktika dramatické výchovy. 2. vyd. Praha: AMU, Divadelní fakulta, katedra výchovné dramatiky, 2007. 224 s. ISBN 978-80-7331-089-9. 

Poslední úprava: Martinovská Klára, Mgr., Ph.D. (20.09.2017)
Metody výuky

Seminář, náslechová praxe na různých stupních škol a v předškolních zařízeních. Rozbor. Diskuse.

 

Poslední úprava: Martinovská Klára, Mgr., Ph.D. (20.09.2017)
Sylabus -

1/ Úvod do dané problematiky, náslech v předškolním zařízení.

 

2/ Náslech v ZŠ, kde je předmět DV jako samostatný předmětu.

 

3/ Náslech v ZŠ, kde jsou postupy DV využívány jako metoda ve vyučování jiných předmětů.

 

4/ Rozborová setkání s odborníky z praxe.

 

Poslední úprava: Martinovská Klára, Mgr., Ph.D. (20.09.2017)
Vstupní požadavky

Seminář je primárně určen studentům specializace dramatická výchova.

Poslední úprava: Martinovská Klára, Mgr., Ph.D. (20.09.2017)
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK