|
|
|
||
Studenti získají kompetenci k plánování, realizování, reflektování a hodnocení výuky dramatické výchovy v podmínkách primární školy a předškolního zařízení, prohloubí kompetenci k vlastní sebereflexi.
Základním prostředkem k získání těchto kompetencí je praxe, její teoretická reflexe a propojení s předmětem Teorie a didaktika dramatické výchovy.
Studenti budují vlastní stylu vyučování s využitím poznatků a dovedností ze studia dramatické výchovy.
Časová zátěž (2 kredity): - přímá výuka na semináři: 6 hodin, praxe doprovázená vyučujícím: 20 hodin - práce na úkolech v Moodle a příprava na výuku v rámci týdne praxe: 15 hodin - příprava na prezentaci vlastní praxe: 10 hodin
Poslední úprava: Hanyš Holemá Irena, Mgr. et Mgr., Ph.D. (09.09.2019)
|
|
||
Realizace samostatné praxe, při které bude student/ka schopen využít metod a technik DV. Schopnost prezentovat a reflektovat průběh dané praxe. Realizace různých lekci: 1) Lekce vycházející z aktuálního problému, tématu, situace dané třídy / školní výlet, sociální vztahy, život třídy/. 2) Lekce vycházející z aktuálně probírané výukové látky a očekávaných výstupů /spolupráce s vedoucím učitelem/. 3) Lekce inspirovaná literárním textem / pohádka, pověst, povídka, poezie, bajka /. 4) Lekce v níž bude propojena dramatická výchova s jinými esteticko-výchovnými předměty /VV, HV, pohybová/. 5) Strukturované drama - realizovaná s ohledem k možnostem a zkšenostem dané věkové kategorie dětí.
Poslední úprava: Hanyš Holemá Irena, Mgr. et Mgr., Ph.D. (16.10.2018)
|
|
||
1) Aktivní účast při pozorováních a reflexích činností / náslech u vedoucího učitele/učitelky, lekce vedené jinými studentkami/.
2) Naplánování, realizování a reflektování jednotlivých činností a vyučovacích celků vycházejících ze ŠVP dané školy, plánů třídy a respektujících rámcový plán činností Praxe dramatické výchovy II. /každý nejméně 5 samostatných výstupů – nepočítají se výstupy ve dvojicích apod./
3) Předložení písemných materiálů: /stačí v bodech s důrazem na přehlednost textu/
4) Vypracování závěrečné písemné úvahy. 5) Prokázat schopnost pohovořit o podnětech z doporučené literatury - ústní pohovor před udělením klasifikovaného zápočtu. 6) 100% docházka, nepřítomnost z důvodu nemoci se nahradí po domluvě s vedoucím učitelem. 7) Splnění požadavků na náplň obsahu jednotlivých dramatických lekcí. /Vis. níže/ Náplň obsahu práce pro 1.st. ZŠ, v modifikované podobě i pro MŠ. 1) Lekce vycházející z aktuálního problému, tématu, situace dané třídy / školní výlet, sociální vztahy, život třídy/. 2) Lekce vycházející z aktuálně probírané výukové látky a očekávaných výstupů /spolupráce s vedoucím učitelem/. 3) Lekce inspirovaná literárním textem / pohádka, pověst, povídka, poezie, bajka /. 4) Lekce v níž bude propojena dramatická výchova s jinými esteticko-výchovnými předměty /VV, HV, pohybová/. /5) Strukturované drama – realizované s ohledem k možnostem a zkušenostem dané věkové kategorie dětí. /inspirace: historické téma, literární text, sociální vztahy, apod.// - pokud to zkušenosti a podmínky v dané třídě dovolí - Poslední úprava: Hanyš Holemá Irena, Mgr. et Mgr., Ph.D. (15.11.2018)
|
|
||
BLÁHOVÁ, K.: Uvedení do systému školní dramatiky. Praha: ARTAMA 1996, 83 stran. ISBN 80-7068-070-9. MACHKOVÁ,E.: Jak se učí dramatická výchova. Didaktika dramatické výchovy. Praha: AMU 2004, 223 stran. ISBN 80-7331-021-X. MARUŠÁK, Radek; KRÁLOVÁ, Olga; RODRIGÉZOVÁ, Veronika, Dramatická výchova v kurikulu současné školy. Praha: Portál 2008, ISBN 978-80-7367-472-4, MORGANOVÁ,N.; SAXTOVNOVÁ, J.; Vyučování dramatu, Komenský, Brno: PdF MU, 2003, RVP pro ZV, Praha 2005
Poslední úprava: Hanyš Holemá Irena, Mgr. et Mgr., Ph.D. (16.10.2018)
|
|
||
Seminář. Náslechová praxe. Průběžná samostatná praxe, při které jsou využívány metody a techniky DV. Rozbor, reflexe.
V případě nezbytnosti distanční výuky, budou studentům zadány samostatné úkoly na základě odborné literatury, videoukázek a odborných článků. Poslední úprava: Hanyš Holemá Irena, Mgr. et Mgr., Ph.D. (01.10.2020)
|
|
||
Obsah práce pro 1.st. ZŠ, v modifikované podobě i pro MŠ.
Osnova předmětu:
1/ Úvod do dané problematiky, seznámení studentů s požadavky pro získání KZ. 2/ Náslech u kolegy, nebo fakultního učitele, který využívá při své práci metody a techniky DV. 3/ Realizace lekce vycházející z aktuálního problému, tématu, situace dané třídy / školní výlet, sociální vztahy, život třídy/. 4/ Realizace lekce vycházející z aktuálně probírané výukové látky a očekávaných výstupů /spolupráce s vedoucím učitelem/. 5/ Realizace lekce inspirované literárním textem / pohádka, pověst, povídka, poezie, bajka /. 6/ Realizace lekce v níž bude propojena dramatická výchova s jinými esteticko-výchovnými předměty /VV, HV, pohybová/. 7/ Realizace Strukturovaného dramatu – realizované s ohledem k možnostem a zkušenostem dané věkové kategorie dětí. /inspirace: historické téma, literární text, sociální vztahy, apod./ Poslední úprava: Hanyš Holemá Irena, Mgr. et Mgr., Ph.D. (16.10.2018)
|