|
|
|
||
Soubor přednášek nabízí podněty k tvůrčímu pedagogickému myšlení a jednání, koncepční návod k pedagogické tvorbě podložené znalostí věci a racionálním pojetím výchovy. Usiluje probudit přemýšlivost studentů/studentek, tedy přibližuje se výchově tázáním se po ní, kladením si otázek spíše než přebíráním hotových definic.
Během výuky budou použity online nástroje pro sdílení, hlasování a ověřování znalostí studentů (mentimeter.com, plickers.com a QR reader) na chytrých telefonech a tabletech studentů.
Poslední úprava: Voda Jan, PhDr., Ph.D. (23.07.2017)
|
|
||
Poslední úprava: VODA/PEDF.CUNI.CZ (15.08.2011)
|
|
||
Seminární práce - esej na zadané téma (bude konkretizováno a studentům zasláno e-mailem po první přednášce).
Poslední úprava: Voda Jan, PhDr., Ph.D. (31.08.2018)
|
|
||
BLÍŽKOVSKÝ, B. Systémová pedagogika. Ostrava: Amosium servis, 1997. ISBN 80-85498-23-5. BREZINKA, W. Filozofické základy výchovy. Praha: Zvon, 1996. ISBN 80-7113-169-5. HELUS, Z. Dítě v osobnostním pojetí. Praha: Portál, 2004. ISBN 80-7178-888-0. HORÁK, J., KOLÁŘ, Z. Obecná pedagogika. Ústí nad Labem: UJEP, 2004. ISBN 80-7044-572-6. PELIKÁN, J. Výchova jako teoretický problém. Ostrava: Amosium servis, 1995. ISBN 80-85498-27-8. PRŮCHA, J. Moderní pedagogika. Praha: Portál, 2002. ISBN 80-7178-631-4. VORLÍČEK, Ch. Úvod do pedagogiky. Jinočany: Nakladatelství H&H, 2000. ISBN 80-86022-79-X. Poslední úprava: VODA/PEDF.CUNI.CZ (15.08.2011)
|
|
||
Interaktivní přednáška s aplikací informačních a komunikačních technologií (ICT). Během výuky budou použity online nástroje pro sdílení, hlasování a ověřování znalostí studentů (mentimeter.com, plickers.com a QR reader) na chytrých telefonech a tabletech studentů. Poslední úprava: Voda Jan, PhDr., Ph.D. (23.07.2017)
|
|
||
Seminární práce - esej na zadané téma (bude konkretizováno a studentům zasláno e-mailem po první přednášce). Hodnocení práce (celkem 10 bodů): - Formální úprava (včetně titulního listu) – 1 bod - Pravopisná správnost – 2 body - Vnímavost k vyobrazeným skutečnostem a schopnost proniknout do podstaty problému – 3 body - Myšlenková hloubka – 4 body
Práci zašlete na e-mail jan.voda@pedf.cuni.cz do 20. 12. 2018.
Hodnocení známkou: 10 bodů – výborně 9-8 bodů – velmi dobře 7-5 bodů – dobře 4 a méně bodů – neprospěl Poslední úprava: Voda Jan, PhDr., Ph.D. (31.08.2018)
|
|
||
1. Utváření a výchova lidí
Poslední úprava: Voda Jan, PhDr., Ph.D. (23.07.2017)
|