|
|
|
||
Kurz se zaměřuje na představení pedagogického portfolia jako nástroje profesního rozvoje. Téma portfolia otevírá a integruje řadu dalších témat vzdělávání, od principů vzdělávání, cílů, obsahů, přes pedagogické postupy a hodnocení. Nabízí studentům možnost porozumět podstatě portfolia a jeho druhům, aby se mohli samostatně rozhodovat o tom, jaké portfolio, proč a s jakými funkcemi začlení do svého profesního rozvoje. Dále je také zařazená práce s příklady obhájených portfolií u SZZ s důrazem na objasnění kritérií kvality.
Poslední úprava: Poche Kargerová Jana, PhDr., Ph.D. (12.09.2022)
|
|
||
Cílem kurzu je ujasnit si obsah a smysl pedagogického portfolia a zvláště závěrečného pedagogického portfolia, rozvíjet dovednosti potřebné k tvorbě a obhajobě portfolia, zejména dovednosti písemného reflektování, výběru a třídění prací, prezentování a obhajování portfolia. Poslední úprava: Poche Kargerová Jana, PhDr., Ph.D. (12.09.2022)
|
|
||
Studijní zátež 1. Přímá výuka 8 hodin 2. Studim literatury, reflexe vlastních materiálů 22 hodin 3. Příprava a zpracování seminárnch úkolůí práce 20 hodin Poslední úprava: Poche Kargerová Jana, PhDr., Ph.D. (12.09.2022)
|
|
||
Svatoš, T. (2006). Studentské portfolio jako zdroj poznání postojů začínajících studentů učitelství. Pedagogika, 56(1), 45-57. Svatoš, T., & Holý, I. (2007). Studentské portfolio v negraduálním učitelském vzdělávání. In M. Píšová (Ed.), Portfolio v profesní přípravě učitele (s. 21-38). Pardubice: Fakulta humanitních studií Univerzity Pardubice. Švec, V. (2016). Jak se utvářejí tacitní znalosti studentky učitelství Jaroslavy v průběhu její učitelské praxe? In V. Švec, J. Nehyba, P. Svojanovský et al. (2016), Studenti učitelství mezi tacitními a explicitními znalostmi (s. 169-179). Brno: Pedagogická fakulta MU. https://doi.org/10.5817/CZ.MUNI.M210-8429-2016 Švec, V., Nehyba, J., Svojanovský, P. et al. (2016). Studenti učitelství mezi tacitními a explicitními znalostmi. Brno: Pedagogická fakulta MU. https://doi.org/10.5817/CZ.MUNI.M210-8429-2016 Tomková, A. (2004). Portfolio v přípravě učitelů primární školy. In V. Spilková et al., Současné proměny vzdělávání učitelů (s. 180-190). Brno: Paido. Tomková, A. (2018). Portfolio v perspektivě reflektivně pojatého vzdělávání učitelů. Praha: Pedagogická fakulta UK.
Poslední úprava: Poche Kargerová Jana, PhDr., Ph.D. (12.09.2022)
|
|
||
Základními výukovými postupy v tomto kurzu jsou aktivní práce s novými informacemi k pedagogickému portfoliu a práci s ním, vlastní práce s materiály, a další rozvoj reflektivních technik, sdílení a obhajování pedagogického portfolia ve skupinách a diskuse s absolventy daného studia. Poslední úprava: Poche Kargerová Jana, PhDr., Ph.D. (12.09.2022)
|
|
||
Představení pedagogického portfolia jako nástroje profesního rozvoje. Klíč k tvorbě portfolia (Učitelské standardy, kvalitní učitel) Reflektivní techniky a otázky vhodné pro tvorbu portfolia. Kritéria hodnocení. Portfolio jako cesta k formativnímu hodnocení. Poslední úprava: Poche Kargerová Jana, PhDr., Ph.D. (12.09.2022)
|
|
||
Docházka (100%), aktivní zapojení na seminářích, zpracování seminárních úkolů (v rozsahu 3 - 5 normostran) Poslední úprava: Poche Kargerová Jana, PhDr., Ph.D. (12.09.2022)
|