|
|
|
||
Předmět seznamuje studenty s využitím inovativních přístupů a metod v souvislosti s aktuálními globálními tématy na 1. stupni základní školy. Rozvíjí didaktické dovednosti učitele v dané oblasti, ale také znalosti, dovednosti postoje a hodnoty související s globálním občanstvím.
Poslední úprava: Zemanová Blanka, Mgr. (12.09.2022)
|
|
||
Cílem kurzu Inovativní přístupy přístupy a metody ve vzdělávání je inspirovat studenty, podnítit jejich zájem a vybavit je znalostmi a dovednostmi nutnými k začlenění aktuální globálních témat prostřednictvím inovativních metod a přístupů. Poslední úprava: Zemanová Blanka, Mgr. (12.09.2022)
|
|
||
Studijní zátěž:
Pro související aktivity a úkoly bude využíváno prostředí Moodle. Klíč k zápisu studenti získají v rámci prezenčního setkání. Poslední úprava: Zemanová Blanka, Mgr. (12.09.2022)
|
|
||
Poslední úprava: Zemanová Blanka, Mgr. (12.09.2022)
|
|
||
MŠMT ČR (2011) Doporučené očekávané výstupy jako metodická podpora pro výuku průřezových témat. Dostupné na: http://archiv-nuv.npi.cz/vystupy/doporucene-ocekavane-vystupy-1.html Andreotti, V. (2015). Global citizenship education otherwise: pedagogical and theoretical insights. In Ali Abdi, Lynette Shultz, and Tashika Pillay (Eds.) Decolonizing Global Citizenship Education (pp. 221-230). Rotterdam: Sense Publishers. BUCKLEY, J. P4C do kapsy - Začínáme s filozofií pro děti. Člověk v tísni, vzdělávací program Varianty 2015. ISBN 978-80-87456-66-8. BUCKLEY, J. Myšlení hrou - Filozofie v pohybu. Člověk v tísni, vzdělávací program Varianty 2015. ISBN 978-80-87456-67-5. BUCKLEY, J., BIGGLESTONE, T. P4C - Jak začlenit filosofii pro děti do kurikula. Člověk v tísni, vzdělávací program Varianty 2018. ISBN 978-80-7591-010-3. Daniš, P. et al. (2021) Klima se mění - a co my? Pracovní skupina pro klimatické vzdělávání Rady vlády pro udržitelný rozvoj ČR. ISBN 978-80-7212-652-1. Dostupné na: https://ucimoklimatu.cz/wp-content/uploads/2021/09/KLIMA-SE-MENI-A-CO-MY.pdf Fiřtová, M. (2021) Kontinuum Světové školy. Průvodce, tipy a inspirace. Člověk v tísni, o. p. s., Praha. ISBN 978-80-7591-055-4. Dostupné na: https://www.svetovaskola.cz/download/docs/1518_manual-kontinuum-final-online.pdf Skalická, P. (2020). Globální rozvojové vzdělávání: Proč a jak v Česku lépe vzdělávat o světě. Člověk v tísni, o. p. s., Praha. Dostupné na: https://www.clovekvtisni.cz/media/publications/1391/file/grv-brief_final.pdf Stará, J. (2016) Výchova k myšlení v Evropských a globálních souvislostech – Příručka pro učitele, kteří se zajímají o to proč a jak zařazovat globální rozvojové vzdělávání do své výuky. NIDV. Informativní portály: Fakta o klimatu - https://faktaoklimatu.cz/ Klimatická změna – Člověk a měnící se planeta - https://klima.clovekvtisni.cz/ Podcast 2050 - https://2050podcast.cz/ Učím o klimatu - https://ucimoklimatu.cz/ Filozofie pro děti: www.clovekvtisni.cz/filozofie-pro-deti; www.thephilosophyman.com/circles Poslední úprava: Zemanová Blanka, Mgr. (12.09.2022)
|
|
||
1) Klimatická změna jako téma na prvním stupni základní školy. 2) Využití příběhu ve výuce na prvním stupni základní školy 3) Dialogické a simulační přístupy ve výuce globálních témat na prvním stupni základní školy. Poslední úprava: Zemanová Blanka, Mgr. (12.09.2022)
|