|
|
|
||
V kurzu se studenti seznámí s hrami a cvičeními založenými na improvizaci,s dramatickou hrou a improvizací jako metodou zkoumání tématu, vytváření příběhu. Studenti poznají možnosti využití dramatických her a improvizací v osobnostně sociálním a uměleckém rozvoji dětí odpovídající věkové skupiny, zároveň sami získají dovednosti pro rolovou hru a improvizované jednání.
Poslední úprava: Marušák Radek, doc. Mgr. (27.02.2018)
|
|
||
Cílem kurzu je vybavit studenty kompetencemi pro vlastní improvizované jednání a rolovou hru a zároveň poskytnout studentům zážitkové i metodologické zázemí pro nastolení, vedení a využití těchto metod výuky při práci s dětmi. Poslední úprava: MARUSAK/PEDF.CUNI.CZ (08.09.2008)
|
|
||
DISMAN, Miloslav. Receptář dramatické výchovy. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1976. KOŤÁTKOVÁ, S.: Dramatická hra. In Vybrané kapitoly z dramatické výchovy. Karolinum, Praha 1998. MACKOVÁ, Silva. Dramatická výchova. Brno: JAMU, 2004. 216 s. ISBN 80-85429-93-4. MACHKOVÁ, Eva. Viola Spolinová - Hry a cvičení pro divadlo. Tvořivá dramatika. 1997, roč. VIII, č. 1, s. I-VIII. ISSN 1211-8001. MACHKOVÁ, Eva. Metodika dramatické výchovy: zásobník dramatických her a improvizací. 12. vyd. Praha: NIPOS, 2011 [1978]. 156 s. ISBN 978-80-7068-250-0. SVOZILOVÁ, Dana. Analýza strukturované dramatické hry v kontextu dramatické výchovy. Brno JAMU, 2005. 194 s. ed. Výběrová řada doktorských prací. ISBN 80-86928-10-1. VALENTA, J. Kapitoly z teorie výchovné dramatiky. Hraní rolí ve výchově a vyučování (s hlavním zřetelem k výchovné dramatice). Dramatická výchova a rozvoj sebevědomí. Prah: ISV nakladatelství, 1995. VALENTA, J. Metody a techniky dramatické výchovy. Praha: Grada Publishing, 2008. ISBN 978-80-247-1865-1. WAY,B. Rozvoj osobnosti dramatickou improvizací. Praha: Sdružení pro tvořivou dramatiku a NIPOS, 2014. ISBN978-80-903901-4-0. Poslední úprava: Váňová Michaela, MgA. (16.02.2020)
|
|
||
Činnostní a prožitkové metody práce. Poslední úprava: Váňová Michaela, MgA. (16.02.2020)
|
|
||
Učitelství pro 1. stupeň: zkouška - písemná příprava jedné lekce a její obhajoba, diskuse nad vylosovaným tématem, rozhovor o článcích v odborném tisku. Učitelství pro MŠ: klasifikovaný zápočet - písemná příprava jedné lekce a její obhajoba, rozhovor o článcích v odborném tisku. Poslední úprava: Váňová Michaela, MgA. (16.02.2020)
|
|
||
Improvizace a rolová hra jako prostředek zkoumání, sdělení a tvorby situace; rozvoj vlastních kompetencí pro hru. Poslední úprava: Váňová Michaela, MgA. (16.02.2020)
|
|
||
Kurz je určen pro studenty specializace dramatická výchova a předpokládá absolvování kurzu průpravné hry a cvičení. Poslední úprava: MARUSAK/PEDF.CUNI.CZ (12.02.2016)
|