|
|
|
||
Kurz je zaměřen na osobnostně-estetický rozvoj studentů, na posílení vzájemné empatie ve skupině, na prohloubení schopnosti vnímat daný prostor, pracovat s ním a v něm. Důraz je kladen též na rozvoj představivosti a fantazie jako základu tvořivé hry dramatické i nedramatické. Využívány jsou různé druhy reálných i imaginárních podnětů jako motivujících stimulů pro dramatické hry a improvizace. Předmět je koncipován tak, aby studenti měli možnost se seznámit se základními postupy a metodami dramatické výchovy především s průpravnými hrami a cvičeními. V prvních setkáních se zaměřujeme na hry a cvičení rozvíjející empatii, skupinové vnímání, komunikační schopnosti, vnímání a orientaci v prostoru, smyslové vnímání. Dále se zaměřujeme na práci s literární předlohou a její zpracování pomocí metod a technik dramatické výchovy, na aktuální témata ze života žáků, na společenská témata a na oblast umění. Všechny hry a cvičení jsou studentům představeny jako součást větších ucelených tematických celků. Každý student se stává aktivním účastníkem těchto her a cvičení.
Časová zátěž (5 kreditů): - přímá výuka na semináři: 12 hodin, práce na úkolech v Moodle: 90 hodin, praxe: 25 hodin
Poslední úprava: Hanyš Holemá Irena, Mgr. et Mgr., Ph.D. (09.09.2019)
|
|
||
Cílem předmětu je získat vhled do průpravných her a cvičení a základních metod a technik dramatické výchovy vhodných pro práci s dětmi předškolního a mladšího školního věku. Poslední úprava: Ferklová Alžběta, MgA. (19.10.2018)
|
|
||
Bláhová, Krista: Uvedení do systému školní dramatiky, Praha 1996 Budínská, Hana: Hry pro šest smyslů, Artama, 2016 Hurdová, Eva: Hrajeme si s padákem, Portál, Praha 2009 Koťátková, Soňa: Vybrané kapitoly z dramatické výchovy, Karolinum, Praha 1998 Machková, Eva: Úvod do studia dramatické výchovy, Praha 1998 Machková, Eva: Metodika dramatické výchovy, Praha 2011 Machková, Eva: Volba literární látky pro dramatickou výchovu aneb Hledání dramatičnosti, Praha 2000 Polzerová, Eva: Pohybová průprava jako součást dramatické výchovy, Artama, Praha 1995 Svobodová, Eva: Malý průvodce dramatickou výchovou v mateřské škole, Artama, Praha 1992 Švejdová, H. a Svobodová, E.: Metody dramatické výchovy v mateřské školy, Portál, Praha 2011 Ulrychová, Irena a kol.: Hrajeme si s pohádkami, Portál, Praha 2000
Poslední úprava: Ferklová Alžběta, MgA. (02.03.2018)
|
|
||
Seminář. Jedná se o praktické ukázky lekcí dramatické výchovy pro děti předškolního a mladšího školního věku, které jsou odlišeny náročností, zdroji a náměty.
V případě nezbytnosti distanční výuky, budou studentům zadány samostatné úkoly na základě odborné literatury, videoukázek a odborných článků. Poslední úprava: Hanyš Holemá Irena, Mgr. et Mgr., Ph.D. (01.10.2020)
|
|
||
Rozprava nad odborným tématem, příprava edukačního bloku pro odpovídající věkovou skupinu a její obhajoba. Poslední úprava: Marušák Radek, doc. Mgr. (05.10.2018)
|
|
||
Průpravné hry a cvičení. Metody a techniky DV. DV a dítě předškolního a mladšího školního věku. DV jako základní metoda výchovného procesu v MŠ a na 1. stupni ZŠ. Poslední úprava: Ferklová Alžběta, MgA. (02.03.2018)
|
|
||
100% docházka. Poslední úprava: Ferklová Alžběta, MgA. (02.03.2018)
|