|
|
|
||
Poslední úprava: doc. RNDr. Antonín Jančařík, Ph.D. (11.05.2007)
|
|
||
Poslední úprava: JIROTKO/PEDF.CUNI.CZ (20.10.2008)
Cíl:
Otevřít studentům svět didaktiky matematiky v úzkém propojení na jejich osobní zkušenosti matematické i antropomatematické ve všech rolích, s nimiž má student zkušenost.
|
|
||
Poslední úprava: JIROTKO/PEDF.CUNI.CZ (20.10.2008)
|
|
||
Poslední úprava: JIROTKO/PEDF.CUNI.CZ (20.10.2008)
Přednáška - výklad
Semináře - řešení úloh, diskuse o didaktických i matematických jevech
|
|
||
Poslední úprava: JIROTKO/PEDF.CUNI.CZ (20.10.2008)
Požadavky ke kontrole studia
Požadavky k zápočtu v letním semestru školního roku 2007/2008 upravené ke dni 13.5.2008 (úprava se týká pouze stanovení kontrolovaných a nekontrolovaných požadavků)
KONTROLOVANÉ POŽADAVKY:
1. 80tiprocentní účast na semináři. V případě nemoci lze semináře nahradit písemnou prací po dohodě s vyučujícím semináře.
2. Aktivní účast na seminářích.
3. Získání aspoň 50% bodů v zápočtovém testu. Metody výuky -
|
|
||
Poslední úprava: JIROTKO/PEDF.CUNI.CZ (20.10.2008)
Obsah: 1. Představa přirozeného čísla (stav, mnohost, veličina, adresa, operátor). Různé sémantické typy sčítání/odčítání. 2. Konceptualizace procesu, procept. Percepce počtu. Vznik a tvorba mnohostních představ. Velká čísla. Rytmus. Pravidelnosti. 3. Mentální charakteristika nácviků. Automatizace. Paměťové počítání, singelton, písemné algoritmy, sémantické modely. 4. Řešení a tvorba slovních úloh. Rozklad slovní úlohy do vrstev. Antisignál. Lokalita žákovy chyby. Slovní úloha jako diagnostický nástroj. 5.+6. Celek a část; kmenový zlomek, zlomek, desetinné číslo, procento. Záporné číslo. V obou oblastech izolované a generické modely, sémantické i strukturální. |