|
|
|
||
Poslední úprava: PhDr. Petra Bělohlávková, Ph.D. (15.09.2020)
|
|
||
Poslední úprava: PhDr. Petra Bělohlávková, Ph.D. (16.09.2019)
Cíl spočívá v osvojení poznatků o vývoji, zákonitostech a znacích formové stavby a o zastoupení formových žánrů v konkrétních hudebních dílech. Cílem je rovněž praktické ovládnutí základních stavebných mechanismů malých forem ve vokální i instrumentální podobě, a to jednak ve verifikační úloze teoretických poznatků, jednak v rámci přípravy na didaktické uplatnění. |
|
||
Poslední úprava: PhDr. Petra Bělohlávková, Ph.D. (30.09.2020)
E-learning - prostředí Moodle 1 https://dl1.cuni.cz/course/view.php?id=2256 On-line výuka - Microsoft Teams - dle individuální oboustranné domluvy se studenty. Přesné datum konání a link budou s týdenním předstihem doplňovány. Studenti budou na on-line výuku upozorňováni připomínkou e-mailem. |
|
||
Poslední úprava: PhDr. Petra Bělohlávková, Ph.D. (16.09.2019)
BENEŠ, J. Čas a hudobná forma. In: Metódy analýzy a interpretácie hudby z historického a systematického aspektu, II. Bratislava : VŠMU, 1998, s. 39 - 44. ISBN 80-85182-57-2. COLE, W. The Form of Music. 2. vyd. London : The Associated Board od the Royal Schools of Music, 1997. 182 s. ISBN 1-86096-027-8. HAVLÍK, J. Kantáta - vokální symfonie. In: Hudební věda, 1990, roč. XVII, č.1, s. 39 - 47. HAVLÍK, J. Česká symfonie 1945 - 1980. 1. vyd. Praha : Knižnice hudebních rozhledů, 1989. 402 s. ISBN 80-7039-005-0. HUCKE, H. Die Gesänge des Messordinariums. Funktion und Gestalt. In: Kirchenmusik nach dem Konzil. Leipzig : St. Benno-Verlag, 1967, s. 72 - 82. JANEČEK, K. Hudební formy. 1. vyd. Praha : SNKLHU, 1955. 491 s. JIRÁK, K. B. Nauka o hudebních formách. 6. vyd. Praha : Panton, 1985. 411 s. KOHOUTEK, C. Hudební kompozice. Praha : Supraphon, 1989. 519 s. ISBN 80-7058-150-6. KUČERA, V. Vášnivé drama lidskosti. Hudební rozhledy, 1964, roč. 16, č. 9, s. 400 - 405. PROTOPOPOV, V. Istorija polifonii, 3. Moskva : Muzyka, 1985. 493 s. RAGS, J. Ob analize perioda. In: Voprosy metodiki prepodavanija muzykal´no-teoretičeskich disciplin, s. 41 - 84. SMOLKA, J. Fuga v české hudbě. 1. vyd. Praha : Panton, 1987. 442 s. |
|
||
Poslední úprava: PhDr. Petra Bělohlávková, Ph.D. (16.09.2019)
Ověření osvojení látky v sylabu formou písemného testu. |
|
||
Poslední úprava: PhDr. Petra Bělohlávková, Ph.D. (16.09.2019)
1. Formotvorné elementy a jejich úloha ve skladbě celku, forma a tektonika 2. Motiv, téma figura, běh, perioda, dvojperioda 3. Malá jednodílná, dvoudílná, třídílná forma 4. Velká jednodílná, dvoudílná, třídílná forma 5. Rondo 6. Fuga, preludium 7. Variace 8. Sonátová forma 9. Sonátový cyklus 10. Suita 11. Cykly a klasifikace dle soudržnosti 12. Průmět formy do typických instrumentálních žánrů
13. Průmět formy do žánrů vokálních a vokálně instrumentálních |
|
||
Poslední úprava: PhDr. Petra Bělohlávková, Ph.D. (16.09.2019)
Ověření osvojení látky v sylabu formou písemného testu. |