|
|
|
||
Předmět je zaměřen na osvojení základních intonačních a rytmických dovedností a sluchové analýzy jako nedílné součásti sluchového výcviku. Nabízí metodické postupy při řešení intonačních problémů, jejichž osvojení vede k reprodukci notového zápisu bez opory hudebního nástroje a ke schopnosti záznamu jednoduchých melodií a intervalů.
Poslední úprava: Veverková Jana, Mgr. et Mgr. (07.09.2021)
|
|
||
Schopnost čtení notového zápisu. Sluchová analýza a zápis durových a mollových stupnic, intervalů, kvintakordů durových a mollových, rytmicko melodických úryvků a lidových písní. Poslední úprava: Veverková Jana, Mgr. et Mgr. (07.09.2021)
|
|
||
V době distančního vdělávání bude výuka probíhat podle rozvrhu na platformě MS Teams. Poslední úprava: Veverková Jana, Mgr. et Mgr. (07.09.2021)
|
|
||
Doplňující materiály (budou zaslány na hromadný e-mail): Intonace v moll - úvod. Písničky v moll I. Písničky v moll II. Učebnice pro 1.-5. ročník základní školy. M. Lišková, L. Hurník, SPN 2018. Doplňující literatura: Kolář,J. - Váňová,H. - Duzbaba,O.: Počátky tvořivé intonace. PECHÁČEK, S. Vokální intonace a sluchová analýza. I. - III. díl. Praha : Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta 2006. ISBN 80-7290-261-X Poslední úprava: Veverková Jana, Mgr. et Mgr. (07.09.2021)
|
|
||
Průběžně: intonace cvičení z notových materiálů, písní a snadných sborových skladeb. Sluchová analýza vycházející z probrané látky. Aktivní práce ve výuce. Požadavky ke zkoušce: Písemný test zahrnující látku 1. a 2. semestru. Zápis durových, mollových, církevních a pentatonických stupnic, kvintakordů v dur a moll, intervalů a akordů podle akordických značek. Rytmické cvičení. (Vzorové příklady v e-mailu.). Zápis mollové písně z šesti připravených písní z učebnic pro 1.-5. třídu ZŠ. Ústní zkouška: Intonace zadaných notových materiálů: Intonace v moll - cvičení solmizačně a na pěvecké slabiky. Písničky v moll na text (budou zaslány na mail). 50 písní z učebnic pro 1.-5. ročník ZŠ zpaměti. Předložte seznam po deseti písních libovolně vybraných z každého ročníku. U zadaných písní umět vytvořit akordy (dur, moll, D7). Zazpívat cv. na solmizaci na s. 23, 64 a rytmická cvičení z učebnice pro 5. ročník ZŠ. Obě části zkoušky se konají v jeden den, dva opravné termíny. Poslední úprava: Veverková Jana, Mgr. et Mgr. (07.09.2021)
|
|
||
1. lekce: Opakování durových stupnic. Obraty kvintakordů. Základní intervaly. (Prosím o zopakování do prvního semináře.) Mollové stupnice. Intervaly m.3, m.6. Stupnicové postupy v harmonické moll, melodické moll a aiolské moll. Mollový kvintakord. Kombinace stupnicových postupů a mollového kvintakordu. Vezměte si prosím tyto materiály (budou zaslány na hromadný e-mail): Intonace v moll - úvod. Mollové písničky I-III. 2. lekce: Intervaly v.7, m.7. Církevní mody v lidových písních. Stupnice chromatická, pentatonická dur, moll. Využití v hudební výchově. 3: lekce: Diatonické modulace v písních. Septakord tvrdě velký a tvrdě malý. Kytarové značky. Rytmická cvičení. Poslední úprava: Veverková Jana, Mgr. et Mgr. (07.09.2021)
|
|
||
Zápočet z Intonace a sluchový výcvik I. Poslední úprava: Veverková Jana, Mgr. et Mgr. (07.09.2021)
|