|
|
|
||
Cíl předmětu spočívá v rozvíjení pěveckých dovedností, v rozvíjení kreativních schopností na základě pěvecké improvizace. Obsah předmětu: Hlasová příprava: Osvojení základů pěvecké techniky. Správný pěvecký postoj. Technika mluveného projevu. Zpěv lidových písní s prokomponovaným doprovodem (L.Janáček,V.Novák). Vokální improvizace drobných formových útvarů.
Poslední úprava: Veverková Jana, Mgr. et Mgr. (07.09.2021)
|
|
||
Po dobu distančního vzdělávání probíhá výuka na platformě Zoom. Poslední úprava: Veverková Jana, Mgr. et Mgr. (07.09.2021)
|
|
||
ASPELUND, D. L. O pěveckém umění. Praha: SNKLHU, 1955. HOLEČKOVÁ, J. 500 pěveckých cvičení. Praha: Supraphon, 1973. KIML, J. Co máme vědět o hlasu. Praha: Supraphon, 1989. MARTIENSSENOVÁ–LOHMANOVÁ, F. Vzdělaný pěvec. Praha: KORA, 1994. ISBN 80-85644-04-5. ROKYTA, J.; STOLAŘÍK, J.; ZENKL, L. Jak zpívat lidové písně. Ostrava: Krajské kulturní středisko, 1990. ISBN 80-85029-13-8. TICHÁ, A. Hlasová výchova v dětském sboru prostřednictvím her a motivací. Praha: Národní informační a poradenské středisko pro kulturu, 2004. ISBN 80-7068-186-1. TICHÁ, A. Učíme děti zpívat. Praha: Portál, 2005. 148 s. ISBN 80-7178-916-X. VRCHOTOVÁ–PÁTOVÁ, J. Didaktika zpěvu pro sólisty, sborové pěvce a budoucí pěvecké pedagogy. Plzeň: Západočeská univerzita, Pedagogická fakulta, 2002. ISBN 80-7082-842-0. Poslední úprava: Veverková Jana, Mgr. et Mgr. (07.09.2021)
|
|
||
1) Provedení pěti uměleckých stylizací lidových textů a písní (L. Janáček, V. Novák aj.) 2) Umělá píseň pro děti (zpíváno dětem) s prokomponovaným klavírním doprovodem (J. Křička, A. Hába, J. Feld, I. Hurník, P. Eben, P. Jurkovič aj.) 3) 1 skladba dle vlastního výběru Poslední úprava: Řepová Karolína, Mgr. (29.01.2021)
|
|
||
Sylabus frekventovaných a průběžně osvojovaných pojmů a dovedností: 1) Pěvecké dýchání- Fyziologie dechu, typy dechu, dechová opora. 2) Rozvoj pěvecké rezonance, hlavový tón, plný tón, hlasové rejstříky. 3) Pěvecká artikulace, vyrovnání vokálů, neutralizace vokálů. 4) Vazba tónů, legato, tenuto, portamento, ripetuto. 5) Hudební artikulace. 7) Hlasová hygiena. 9) Hlasová cvičení na rozezpívání. Poslední úprava: Veverková Jana, Mgr. et Mgr. (07.09.2021)
|