|
|
|
||
Poslední úprava: Mgr. et Mgr. Jana Veverková (09.09.2021)
|
|
||
Poslední úprava: Mgr. et Mgr. Jana Veverková (09.09.2021)
Předmět bude probíhat v distanční formě na platformě MS Teams. |
|
||
Poslední úprava: Mgr. et Mgr. Jana Veverková (09.09.2021)
Studijní a písňové materiály ke SZZ (budou zaslány na mail skupiny). Z učebnice hudební výchovy pro 5. ročník základní školy. LIŠKOVÁ, M. SPN 1998, ISBN 80-7235-050-1 tyto písně: Tráva neroste, s. 20, Ráda, ráda, můj zlatej Honzíčku, s. 48, Masopust držíme, s. 87. Já, písnička pro 1. stupeń základní školy (dříve zelená). Doporučená literatura: PECHÁČEK, S.: Základy taktovací techniky. Praha 2003. Pozn: nutné pro práci v semináři, skripta noste s sebou. |
|
||
Poslední úprava: Mgr. et Mgr. Jana Veverková (09.09.2021)
Průběžně: plnění zadaných cvičení z jednotlivých lekcí a určených písní ke SZZ. V zápočtové hodině (po domluvě ve zkouškovém období): dirigování tří zadaných písní ke SZZ (z deseti připravených) a libovolně zvoleného kánonu ve 2/4, 3/4 a 4/4 taktu a jedné vícehlasé skladby z 5. ročníku. |
|
||
Poslední úprava: Mgr. et Mgr. Jana Veverková (09.09.2021)
1. lekce: 1. Význam taktování, postoj, přípravné gesto, nástup. 2/4, 3/4 takt. Závěrová gesta ve 2/4 a 3/4 taktu. 4/4 takt a závěrová gesta ve 4/4 taktu. 2. Taktovací schémata ve 6/4 taktu. Taktovací schémata v legatu a staccatu. 3. Dělené gesto. 4. Dirigování kánonů. Písničky: Okolo Frýdku, Štědrej večer nastal, Dívča, dívča, Čí to husičky, Až já pojedu přes ten les. Ráda, ráda, můj zlatej Honzíčku. Tráva neroste.
2. lekce: 5. Koruna závěrová a průběžná. 6. Slučování gest. Taktování una battuta. 7. Taktování nadhodnot. Osamostňování paží. 8. Tempo a tempové změny. Dynamika a dynamické změny. Písničky: Měla jsem holoubka, Ještě dnes, Čtyři koně jdou, Okolo Třeboně, Na našem dvoře. Masopust držíme.
|