|
|
|
||
Předmět je zaměřen na osvojení základních intonačních a rytmických dovedností a sluchové analýzy jako nedílné součásti sluchového výcviku. Kombinací tonální a intervalové metody rozvíjí na jedné straně relativní sluch, zpěv podle notového zápisu a intonační čistotu zpěvu, na druhé straně zdokonaluje sluchovou analýzu melodie a souzvuků. Nabízí metodické postupy při řešení intonačních problémů, jejichž osvojení vede k reprodukci notového zápisu bez opory hudebního nástroje a ke schopnosti záznamu jednoduchých melodií a intervalů.
Poslední úprava: Veverková Jana, Mgr. et Mgr. (29.01.2021)
|
|
||
Kurz je určen studentům se specializací Hv. Základní intonační prvky v dur i moll (stupnicové a terciové postupy, T5 a jeho obměny, volné nástupy hlavních a vedlejších stupňů, základní i odvozené intervaly), základní rytmické struktury v běžných taktech. Zpěv lidových písní a doplňujícího sborového materiálu z listu. Poslední úprava: Veverková Jana, Mgr. et Mgr. (29.01.2021)
|
|
||
Vzhledem k epidemické situaci je z nařízení vlády, univerzity i fakulty prezenční výuka zrušena a nahrazena výukou distanční. V době distančního vdělávání bude výuka probíhat podle rozvrhu na platformě MS Teams. Poslední úprava: Veverková Jana, Mgr. et Mgr. (29.01.2021)
|
|
||
Literatura pro práci v semináři: Já, písnička pro 1. stupeń základní školy (dříve zelená). Doplňující literatura: PECHÁČEK, S. Vokální intonace a sluchová analýza. I. díl. Praha : Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta 2006. ISBN 80-7290-261-X. Kolář,J. - Váňová,H. - Duzbaba,O.: Počátky tvořivé intonace Poslední úprava: Veverková Jana, Mgr. et Mgr. (29.01.2021)
|
|
||
V semináři: Aktivní přístup k intonaci cvičení z notových materiálů, písní a snadných sborových skladeb. Sluchová analýza vycházející z probrané látky.
1. Písemný test: durové stupnice, základní intervaly a m. 3, kvintakordy, rytmus lidové písně, zápis lidové písně (zadání jedné z pěti připravených). 2. Zpěv zadaných cvičení solmizačně a jmény not. Zpěv lidových písní ze studijních materiálů. Intonace písní z libovolně zvolených :učebnic 1.-2. třídy ZŠ. Jeden opravný termín. Poslední úprava: Veverková Jana, Mgr. et Mgr. (29.01.2021)
|
|
||
1. seminář: - Durové stupnice, stupnicové postupy. Solmizační slabiky - výhody a nevýhody. Intonace podle ukazování. Zpěvník Já, písnička 1 a zaslané materiály si vezměte s sebou (materiály pošlu po přihlášení studentů). - Durový kvintakord a jeho šest obměn. Kvintakordy ve všech durových tóninách (teoreticky a na klavíru). Sborové úpravy Tráva neroste a Ráda, ráda, můj zlatej Honzíčku z učebnice pro 5. třídu ZŠ. 2. seminář: - Volné nástupy 1., 3. a 5. stupně. Kombinace stupnicových postupů a kvintakordu. Rozšířený kvintakord. Intervaly v písních. - Intonace intervalů obsažených v kvintakordu - v. 3, m. 3, č. 4, č. 5, č. 8. - Terciové postupy. Opakování. Poslední úprava: Veverková Jana, Mgr. et Mgr. (29.01.2021)
|