|
|
|
||
Tématem kurzu je poradenská profese a její pojetí.Seznámení se systémem školních poradenských služeb /garantovaných MŠMT ČR/ Dítě i mladiství v době školní docházky mají právo na kvalifikovanou poradu i psychologickou pomoc, která mu poskytuje spolehlivé informace pro rozhodování i rozvíjení kvalit jeho osobnosti i při zvládání situačních či vývojových krizí.Nejen žák, ale i rodiče a učitelský sbor mohou konzultovat školní situace s poradenskými pracovníky.
Poslední úprava: VALENTO/PEDF.CUNI.CZ (20.01.2010)
|
|
||
Elliot,J.,Place,M. Dítě v nesnázích, Grada, Praha. Grada. 2002 Gabura,J.,Pružinská,J. Poradenský proces, SLON, Praha. SLON. 1995 Hadj Moussová, Z., Valentová, L. Poradenské teorie a strategie, UK PedF. 2002 Langová,M. Heřmanová V., Trpišovská D. a kol, Psychologické aspekty školního poradenství. Ústí n.L., UJEP. 2005 Kopřiva, K. Lidský vztah jako součást profese, Portál, Praha. Portál. 1997 Trpišovská,D. Psychologická diagnostika pro učitele, UL, UJEP 1997 Vágnerová, M. Psychopatologie pro pomáhající profese. Praha. Portál 2004 Vágnerová, M. Školní poradenská psychologie,Karolinum,Praha. Karolinum. 2005 Poslední úprava: Trpišovská Dobromila, doc. PhDr., CSc. (02.02.2020)
|
|
||
Závěrečný test ze znalostí problematiky s otevřenými otázkami. Poslední úprava: Trpišovská Dobromila, doc. PhDr., CSc. (02.02.2020)
|
|
||
Pozornost bude věnována etice poradenské práce,objasnění jednotlivých etap poradenského procesu, analýze termínů diagnostika,intervence,konzultační aktivity v poradenské činnosti s konkretizací v oblasti školství.Budou diskutovány nejčastější vývojové problémy předškolních dětí a žáků počátečních tříd ZŠ. Tematický plán: Současný systém pedagogicko-psychologického poradenství, etické aspekty v poradenské práci,význam funkce výchovného poradce a ŠMP na škole. Vývoj poradenství ve světě i nás / základní informace/. Poradenství jako profese, pojetí poradenské činnosti, odborná připravenost. Poradenský proces a jeho etapy, model A-B-C. Činnosti a kompetence jednotlivých aktérů poradenství ve školství: výchovný poradce, ŠMP, školní či poradenský psycholog, PPP, SPC, SVP. Odborné poradenské činnosti: screening, diagnostika, intervence, informační a konzultační aktivity. Poslední úprava: VALENTO/PEDF.CUNI.CZ (20.01.2010)
|