|
|
|
||
Poslední úprava: PhDr. Jana Slezáková, Ph.D. (13.09.2019)
|
|
||
Poslední úprava: PhDr. Jana Slezáková, Ph.D. (13.09.2019)
Otevřít studentům svět didaktiky matematiky v úzkém propojení na jejich osobní zkušenosti matematické i antropomatematické ve všech rolích, s nimiž má student zkušenost. |
|
||
Poslední úprava: PhDr. Jana Slezáková, Ph.D. (13.09.2019)
Hejný, M., Stehlíková, N.: Číselné představy dětí. Univerzita Karlova v Praze - Pedagogická fakulta, Praha 1999. ISBN 80-86039-98-6. Hejný, M.: Vyučování orientované na budování schémat - Aritmetika 1. stupně ZŠ, Univerzita Karlova v Praze - Pedagogická fakulta, Praha, 2014 Učebnice matematiky pro 1. stupeň ZŠ |
|
||
Poslední úprava: PhDr. Jana Slezáková, Ph.D. (13.09.2019)
Přednáška vedená dialogickým způsobem |
|
||
Poslední úprava: PhDr. Jana Slezáková, Ph.D. (13.09.2019)
Požadavky pro splnění předmětu jsou prodiskutovány jak na přednášce, tak na semináři.
Požadavky k zápočtu v zimním semestru akademického roku 2019/2020 - složku řešitelskou - student ukáže, popíše vlastní řešitelský proces. - složku didaktickou, kde například komentuje svůj řešitelksý proces z hlediska didaktiky matematiky, - složku experimentální (nepovinně), ve které ukáže svou práci s nějakým žákem na dané téma, - složku edukační, kde prokáže svůj odborný rozvoj v oblasti matematiky, didaktiky matematiky i obecné pedagogiky ve vtztahu k matematice. Cílem tvorby tohoto materiálu je založit evidenci své práce (tj. portfolio) jako studenta připravujícího se na učitelské povolání, která bude podkladem pro reflexi vlastního profesního rozvoje. Materiál bude předložen vyučujícímu před udělením zápočtu. |
|
||
Poslední úprava: PhDr. Jana Slezáková, Ph.D. (13.09.2019)
Obsah: 2. Budování představ o čísle, percepce málopočetných množin - sémantické modely čísla, sématické ukotvení čísla, rytmus 3. Aditivní operace. Paměťové počítání, singelton, písemné algoritmy, sémantické modely. Řešení a tvorba slovních úloh. Rozklad slovní úlohy do vrstev. Antisignál. Lokalita žákovy chyby. Slovní úloha jako diagnostický nástroj 4. Multiplikativní operace 5. Záporná čísla a zlomky. (když zbyde čas) |