|
|
|
||
Poslední úprava: doc. RNDr. Antonín Jančařík, Ph.D. (10.05.2007)
|
|
||
Poslední úprava: doc. RNDr. Antonín Jančařík, Ph.D. (10.05.2007)
Drábek, J. a kol.: Aritmetika pro studium učitelství 1. stupně ZŠ (vysokoškolská učebnice) Opava, Z.: Matematika kolem nás, Albatros Hejný M., Stehlíková N.: Číselné představy dětí (skriptum PedF UK) Hruša a kol.: Aritmetika pro pedagogické instituty (starší učebnice) Wittmann, E. Ch. , Müller, G. N.: Handbuch produktiver Rechenübungen, Band 1 (Von Einspluseins zum Einmaleins, 1990), Band 2 (Von halbschriftlichen zum schriftlichen Rechnen, 1992) Koman, M.: Pravidelnosti aritmetiky a geometrie číselných dvojčat, In Dvacetpět kapitol z didaktiky matematiky (2004). Učebnice primární školy a Učební osnovy pro 1.-5. ročník (obecná škola) Koman, M.: Rozšiřování číselných oborů (Užití čtvercových sítí), (skriptum UK Praha, 1975)
|
|
||
Poslední úprava: doc. RNDr. Antonín Jančařík, Ph.D. (10.05.2007)
Požadavky: Zápočet: 80% účast na seminářích
Zkouška:
Předmětem studia je uchopování a porozumění aritmetice přirozených, celých, desetinných čísel, zlomků a racionálních čísel. Pro uchopení obsahu kurzu s porozuměním je nezbytné získávat vhled do elementárních modelů a situací sledováním a využíváním pravidelností (pattern). Kladení a používání otázek typu ?Proč ??", ?Co když, ?" a hledání odpovědí na ně s cílem získávat hlubší vhled do situací, porozumění používaných postupů. Konkrétní témata:
Slovní úlohy. Řešení úsudkem, experimentem, obrázkem. |