|
|
|
||
Cílem kursu je změna postoje studentů k matematice. Prostředkem je tvorba kaskád úloh s narůstající složitostí, hledání srozumitelných formulací problémů, použití experimentu při řešení úloh, formulace hypotéz a jejich ověření na modelech, aplikace různých metod řešení téže úlohy, vzhledem k předpokládádané různé úrovni matematických schopností žáků nejmladšího školního věku.
Poslední úprava: Jančařík Antonín, doc. RNDr., Ph.D. (10.05.2007)
|
|
||
Posluchačům budou průběžně poskytovány písemné materiály:
Poslední úprava: Jančařík Antonín, doc. RNDr., Ph.D. (10.05.2007)
|
|
||
Cíl. Otevřít studentům svět geometrie (zejména prostorové) prostřednictvím činností manipulativních, s ikonami, se symboly a činností imaginativních.Umožnit studentům hlouběji poznat základní osobnosti geometrického světa (ve smyslu P. Vopěnky), jejich jevy průvodní i základní vztahy, jimiž jsou vázány. Důraz bude kladen na rozvoj mentálních funkcí (experimentování, evidence jevů, strukturace poznatku, argumentace, tvorba hypotéz, zobecňování, abstrakce, tvorba řešitelských strategií, ?) i komunikačních dovedností (artikulace vlastní myšlenky, interpretace cizí myšlenky, kritické hodnocení různých názorů). Obsah. 1. Upřesňování intuitivních pojmů (klasifikační hra - Sova). 2. Krychlové těleso (reprezentace, konstrukční procedury). 3. Sítě krychle (objevování závislostí, izolovaný a generický model). 4. Krychlová tělesa (kombinatorická struktura). 5. Hranoly a jehlany (měření a aplikace Pythagorovy věty). 6. Pravidelná tělesa (dualita, 3D chirurgie, Eulerova věta).
Požadavky k zápočtu budou upřesněny na začátku semestru. Cíle Formativní Podnítit autonomní myšlení posluchačů, zvýšit jejich intelektuální sebevědomí, snižovat jejich případný strach z této disciplíny. Výukové Otevřít posluchačům geometrický svět s akcentem na genetickou paralelu. Ukázat na experimentování (nabývání zkušeností), spekulativní zkoumání jistých situací, hledání zákonitostí a jejich prověřování a argumentování jako stěžejní činnosti. Harmonogram
Poslední úprava: Jančařík Antonín, doc. RNDr., Ph.D. (10.05.2007)
|