|
|
|
||
Kurz je zaměřen na prohloubení, doplnění učiva matematiky a propojení klíčových myšlenek didaktiky matematiky. Student se bude připravovat také na práci s nadanými žáky, na práci s žáky ohrožené školním neúspěchem, dále na práci s učitelským i žákovským portfoliem, novými učebnicemi matematiky a inovativními přístup k vyučováné matematice. V kurzu se budou provádět analýzy videozáznamů vyučovacích hodin a příběhů z oblasti didaktiky matematiky.
Poslední úprava: Jirotková Darina, doc. RNDr., Ph.D. (26.01.2019)
|
|
||
Student si sumarizuje, propojuje, prohlubuje učivo matematiky z různých kurzů na PedF, propojí klíčové myšlenky, popřípadě doplní některá témata. Důkladněji se seznámí s prací s nově vydávanými učebnicemi matematiky 1. st. ZŠ a inovativními přístupy k vyučování matematice, s novými pohlady na roli učitele ve vzdělávacím procesu. Poslední úprava: Jirotková Darina, doc. RNDr., Ph.D. (26.01.2019)
|
|
||
Onlinová výuka se koná na Google Meet na tomto linku: budeme využívat sdílené grafické plochy www.collboard.cz Poslední úprava: Jirotková Darina, doc. RNDr., Ph.D. (08.02.2021)
|
|
||
Podle doporučení vyučujícího z dostupné literatury, doporučované již v základních kurzech. Poslední úprava: STEHLIKO (20.05.2019)
|
|
||
Výhradně reflektované řešení problémů jak didaktických, tak matematických a vzájemná diskuse moderovaná vyučujícím. Poslední úprava: Jirotková Darina, doc. RNDr., Ph.D. (26.01.2019)
|
|
||
1) 100 % účast a 2) seminární práce - zpracování jednoho úkolu formulovaného při prvním setkání. Bude se jednat například o analýzu videa, popis vlastního realizovaného experimentu se žáky, esej, komentovaný příběh týkající se jevu z oblasti didaktiky matematiky. Poslední úprava: Jirotková Darina, doc. RNDr., Ph.D. (26.01.2019)
|
|
||
Podle potřeby budou aktivity zaměřeny na prohloubení, doplnění učiva matematiky a propojení klíčových myšlenek didaktiky matematiky. Student se bude připravovat také na práci s nadanými žáky, ale i žáky, kteří vyžadují zvláštní péči, na práci s rodiči - jak vést rodiče k efektivní práci s dětmi. Dalšími tématy bude práce s učebnicemi, odkazy na OSR aktivity, mezipředmětové vztahy, práce s inspirativními webovými stránkami, zajímavá diskusní fóra pro učitele, organizace a lidé zabývající se vzděláváním (Who is who?), přechod žáka na 2. st. a přijímací zkoušky, návaznost prvního stupně na MŠ. Poslední úprava: STEHLIKO (20.05.2019)
|
|
||
Kurz se doporučuje těm studentům, kteří mají zájem prohloubit a obohatit své pohledy na pedagogickou praxi, posílit schopnost rozvíjet tvořivost a autonomii žáků v matematice. Doporučuje se, aby student měl absolvovány aspoň dva semestry kurzu didaktiky matematiky. Kurz bude otevřen pouze při minimálním počtu studentů 15. Poslední úprava: Jirotková Darina, doc. RNDr., Ph.D. (26.01.2019)
|