Kurz je zaměřen na prohloubení, doplnění učiva matematiky a propojení klíčových myšlenek didaktiky matematiky. Student se bude připravovat také na práci s nadanými žáky, na práci s žáky ohrožené školním neúspěchem, dále na práci s učitelským i žákovským portfoliem, novými učebnicemi matematiky a inovativními přístup k vyučováné matematice. V kurzu se budou provádět analýzy videozáznamů vyučovacích hodin a příběhů z oblasti didaktiky matematiky.
Poslední úprava: Jirotková Darina, doc. RNDr., Ph.D. (26.01.2019)
The course is aimed at knowledge needed for teaching practice which is not given enough attention in compulsory courses. For example, deep understanding of elementary mathematics, some key concepts of mathematics education, work with talented pupils or pupils with specific learning needs, cooperation with parents.
Poslední úprava: STEHLIKO (20.05.2019)
Cíl předmětu
Student si sumarizuje, propojuje, prohlubuje učivo matematiky z různých kurzů na PedF, propojí klíčové myšlenky, popřípadě doplní některá témata. Důkladněji se seznámí s prací s nově vydávanými učebnicemi matematiky 1. st. ZŠ a inovativními přístupy k vyučování matematice, s novými pohlady na roli učitele ve vzdělávacím procesu.
Poslední úprava: Jirotková Darina, doc. RNDr., Ph.D. (26.01.2019)
Deskriptory
Onlinová výuka se koná na Google Meet na tomto linku:
budeme využívat sdílené grafické plochy www.collboard.cz
Poslední úprava: Jirotková Darina, doc. RNDr., Ph.D. (08.02.2021)
Literatura
Podle doporučení vyučujícího z dostupné literatury, doporučované již v základních kurzech.
Poslední úprava: STEHLIKO (20.05.2019)
Metody výuky
Výhradně reflektované řešení problémů jak didaktických, tak matematických a vzájemná diskuse moderovaná vyučujícím.
Poslední úprava: Jirotková Darina, doc. RNDr., Ph.D. (26.01.2019)
Požadavky ke zkoušce
1) 100 % účast a
2) seminární práce - zpracování jednoho úkolu formulovaného při prvním setkání. Bude se jednat například o analýzu videa, popis vlastního realizovaného experimentu se žáky, esej, komentovaný příběh týkající se jevu z oblasti didaktiky matematiky.
Poslední úprava: Jirotková Darina, doc. RNDr., Ph.D. (26.01.2019)
Sylabus
Podle potřeby budou aktivity zaměřeny na prohloubení, doplnění učiva matematiky a propojení klíčových myšlenek didaktiky matematiky. Student se bude připravovat také na práci s nadanými žáky, ale i žáky, kteří vyžadují zvláštní péči, na práci s rodiči - jak vést rodiče k efektivní práci s dětmi. Dalšími tématy bude práce s učebnicemi, odkazy na OSR aktivity, mezipředmětové vztahy, práce s inspirativními webovými stránkami, zajímavá diskusní fóra pro učitele, organizace a lidé zabývající se vzděláváním (Who is who?), přechod žáka na 2. st. a přijímací zkoušky, návaznost prvního stupně na MŠ.
Poslední úprava: STEHLIKO (20.05.2019)
Požadavky k zápisu
Kurz se doporučuje těm studentům, kteří mají zájem prohloubit a obohatit své pohledy na pedagogickou praxi, posílit schopnost rozvíjet tvořivost a autonomii žáků v matematice. Doporučuje se, aby student měl absolvovány aspoň dva semestry kurzu didaktiky matematiky. Kurz bude otevřen pouze při minimálním počtu studentů 15.
Poslední úprava: Jirotková Darina, doc. RNDr., Ph.D. (26.01.2019)