PředmětyPředměty(verze: 964)
Předmět, akademický rok 2024/2025
   Přihlásit přes CAS
Výběrový seminář z aritmetiky - OK01310V04
Anglický název: Seminar on aritmetic
Zajišťuje: Katedra matematiky a didaktiky matematiky (41-KMDM)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2021
Semestr: zimní
E-Kredity: 3
Způsob provedení zkoušky: zimní s.:
Rozsah, examinace: zimní s.:0/0, Z [HT]
Rozsah za akademický rok: 6 [hodiny]
Počet míst: neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: nevyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: doc. RNDr. Darina Jirotková, Ph.D.
prof. RNDr. Milan Hejný, CSc.
Patří mezi: Volitelné předměty KS
Prerekvizity : OK0310247
Výsledky anket   Termíny zkoušek   Rozvrh   Nástěnka   
Anotace
Důležitou dovedností učitele je diferencovat učivo vzhledem ke kognitivní úrovni žáků a v hodinách pohotově reagovat na každého žáka tak, aby měl příležitost se rozvíjet do svého maxima. Vybavit studenty nejdříve dostatečnými vědomostmi z aritmetiky a následně dovednostmi gradovat obtížnost úloh tak, aby v praxi uměli pracovat i těmi nejzdatnějšími žáky, to je cílem kurzu. Student prohloubí a propojí dosavadní aritmetické poznatky tak, aby získal nadhled nad látkou aritmetiky 1. st. ZŠ z pohledu 2. st. ZŠ.
Poslední úprava: Jirotková Darina, doc. RNDr., Ph.D. (14.09.2019)
Cíl předmětu

Cílem předmětu je a) propojit a prohloubit aritmetické učivo tak, aby student získal nadhled nad aritmetikou 1. st. z pohledu 2. st.

                           b) vybavit studenty zkušenostmi s řešením náročnějších aritmetických problémů, které využije při tvorbě a gradaci úloh pro žáky 1. st., kteří jsou v matematice zdatnější.

 

Poslední úprava: Jirotková Darina, doc. RNDr., Ph.D. (14.09.2019)
Podmínky zakončení předmětu

Podmínky k udělení zápočtu jsou:

- aktivní účast na seminářích

- vypracování seminární práce, která může být zaměřena buď do matematiky, nebo didaktiky matematiky. Zde se předpokládá přímá práce se žákem/žáky - experiment, nebo experimentální výuka.

-

Poslední úprava: Jirotková Darina, doc. RNDr., Ph.D. (14.09.2019)
Metody výuky

řešení úloh a vzájemná diskuse

Poslední úprava: Jirotková Darina, doc. RNDr., Ph.D. (14.09.2019)
Sylabus

Probíraná témata budou moci studenti do značné míry ovlivnit.

Vyvozování vztahů, např. v součtových trojúhelnících, násobilkových čtvercích, šipkových diagramech, pavučinách, stovkové tabulce, ...

Zaměříme se také na téma dělitelnost, dělení, periodická čísla, zlomky; práce s daty, kombinatorika, pravděpodobnost. Z didaktického hlediska půjde o cestu od konkrétních zkušeností ke zobecnění, tedy o cestu k použití písmen, tedy k algebře.

Poslední úprava: Jirotková Darina, doc. RNDr., Ph.D. (14.09.2019)
Studijní opory

Učebnice Hejný a kol., sešit A, B, C - pro 2. st. ZŠ. 4. + 5. roč. 1. st.

Další materiály budou vkládány do Moodlu k danému kurzu.

Poslední úprava: Jirotková Darina, doc. RNDr., Ph.D. (14.09.2019)
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK