Didactic basics of choral singing - OINS4H022A
Anglický název: Didactic basics of choral singing
Zajišťuje: Katedra hudební výchovy (41-KHV)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2023 do 2024
Semestr: letní
E-Kredity: 5
Způsob provedení zkoušky: letní s.:
Rozsah, examinace: letní s.:1/2, Zk [HT]
Rozsah za akademický rok: 0 [hodiny]
Počet míst: neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: nevyučován
Jazyk výuky: angličtina
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Garant: prof. PhDr. Stanislav Pecháček, Ph.D.
PhDr. Leona Stříteská, Ph.D.
Výsledky anket   Termíny zkoušek   Rozvrh   Nástěnka   
Anotace -
Poslední úprava: PhDr. Leona Stříteská, Ph.D. (20.12.2023)
Didaktika nácviku sborových skladeb různých stylů, diferenciace podle použitých kompozičních technik, problematika využití jednotlivých hudebních výrazových prostředků, typů a interpretační úrovně sborů. Připravenost studentů ve znalosti čtení not je rozvíjena doprovodem a hrou klavírních výtahů. Zvláštní pozornost je proto věnována hře z listu, při níž není hlavním cílem detailní výrazové propracování interpretované skladby, ale snaha o globální "čtení" partitury a její zvukovou realizaci v podobě odpovídající technickým možnostem interpreta. Cílem kurzu je také schopnost umělecké spolupráce se sólistou nebo sbormistrem a doprovázeným sborem. Práce s různorodým hudebním materiálem - didaktickým i instruktivním, orchestrálními i komorními party a partiturami, klavírními výtahy, ale i nezbytnou stylizací lidových a populárních písní pomocí akordových značek. Teoretické znalosti a praktické dovednosti mohou žáci prakticky uplatnit při zkouškách komorního sboru.
Literatura -
Poslední úprava: PhDr. Leona Stříteská, Ph.D. (20.12.2023)

Brinson, B. & Demorest, S.: Choral Music Methods and Materials. Cengage, ISBN: 1133599664, 2014.

Levitin, Daniel: This is Your Brain on Music: Understanding a Human Obsession. Atlantic Books, ISBN 1843547163, 2008.

Thompson, William, Forde: Music, Thought, and Feeling: Understanding the Psychology of Music. Oxford University Press, ISBN-10 : 0195377079, ISBN-13 : 978-0195377071, 2008.

Broomhead, Paul: What is Music Literacy? Routledge, ISBN-10 : 1138299154, ISBN-13 : 978-1138299153, 2018.

Duane S. Crowther: KEY CHORAL CONCEPTS: Teaching Techniques & Tools to Help Your Choir Sound Great (Techniques For Teaching & Conducting High School & Adult Choirs), Horizon Publishers & Distributors, Inc., 2016.

Brower, Harriette: Vocal Mastery Talks with Master Singers and Teachers. Tredition classics, ISBN: 3842478410, 2011.

SMITH, Brenda; SATALOFF, Robert T. Choral pedagogy. Plural Publishing, 2013.

DEMOREST, Steven M. Building choral excellence: Teaching sight-singing in the choral rehearsal. Oxford University Press, USA, 2001

 

 

 

 

Požadavky ke zkoušce - angličtina
Poslední úprava: doc. Mgr. MgA. Marek Valášek, Ph.D. (04.01.2024)

Playing the Piano

Active participation in lessons, mastering the set repertoire.
Performance of 2 contrasting stylizations of folk songs and 2 contrasting popular songs.
Performance of 2 choral scores with a set task.

Accompaniment of 4 songs by students.

Regulary participation at lessons, twice a semester active conducting performance.

Sylabus - angličtina
Poslední úprava: PhDr. Leona Stříteská, Ph.D. (20.12.2023)

Plaing the Piano

Piano stylization of a folk song.
Piano stylization of popular songs.
Playing choral scores and performing various choral activities (conducting with one hand, playing selected combinations of voices, etc.

Methodology of choir warm-up

Motivational introduction to practice or. text translation

Use the correct methods of training

Changes of characters in conducting

Working with declamation, dynamic, agogic

Analysis and formulation of problems

Motivational communications