PředmětyPředměty(verze: 964)
Předmět, akademický rok 2024/2025
   Přihlásit přes CAS
Teaching Practice with a Feedback Seminar II - OINP1P117A
Anglický název: Teaching Practice with a Feedback Seminar II
Zajišťuje: Katedra pedagogiky (41-KPG)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2019
Semestr: zimní
E-Kredity: 6
Způsob provedení zkoušky: zimní s.:
Rozsah, examinace: zimní s.:0/3, Z [HT]
Počet míst: neurčen / neurčen (30)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: angličtina
Způsob výuky: prezenční
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: PhDr. Magdalena Richterová, Ph.D.
Anotace -
V předmětu se studenti seznámí s různými vzdělávacími institucemi a poté naplánují a realizují svoji praxi ve vybraném vzdělávacím zařízení dle zadaných instrukcí. Předmět umožní využít teoretické znalosti, dovednosti a získat nové zkušenosti. Studenti sestaví portfolio obsahující praktické cíle, popis instituce a podrobný popis a reflexi jejich pedagogických aktivit.
Poslední úprava: Richterová Magdalena, PhDr., Ph.D. (13.09.2019)
Cíl předmětu -

Studující využije dosavadních poznatků a dovedností k realizaci vlastní výuky, v průběhu observační části praxe ve škole zaznamená a analyzuje vzdělávací a výchovné situace, navrhuje alternativní způsoby řešení praktických situací, vše zaznamenává do portfolia, které je reflektováno.

Poslední úprava: Richterová Magdalena, PhDr., Ph.D. (13.09.2019)
Literatura -

ČAPEK, R. Pedagogická praxe pro studenty : (od hospitace k souvislé praxi). Hradec Králové : Gaudeamus, 2001.

NELEŠOVSKÁ, A., Svobodová, J. Pedagogická praxe : praktická příručka určená studentům prezenčního studia oboru učitelství pro 1. st. ZŠ. Olomouc : Univerzita Palackého, 2000.

Pedagogická praxe : metodické pokyny. Plzeň : Západočeská univerzita, Pedagogická fakulta, 2000.

PODLAHOVÁ, L. Pedagogická praxe : (průvodce pro současné studenty a budoucí učitele). Olomouc : Univerzita Palackého, 1998.

Poslední úprava: Richterová Magdalena, PhDr., Ph.D. (08.08.2019)
Požadavky ke zkoušce -

Požadavky k zápočtu: Odevzdání portfolia v elektronické  formě ve stanoveném termínu a  prezentace výstupů z praxe na závěrečném semináři. 

Poslední úprava: Richterová Magdalena, PhDr., Ph.D. (08.08.2019)
Sylabus -

1. Příprava na praxi - výběr instituce, stanovování cílů a časového plánu - příklady institucí:  základní školy, střední školy (priorita je výuka předmětu pedagogika). Volnočasová zařízení, DDM, dětské domovy, diagnostické ústavy, instituce pro vzdělávání dospělých, pedagogicko-psychologické poradny, atd. v případě nemožnosti vyučovat daný předmět.

2. Konání praxe - rozsah praxe na vybrané instituci:  min. 20 hodin, zpracovávání portfolií.

3. Rozbor praxe - prezentace aktivit studentů na závěrečné reflexi, rozbor pedagogické činnosti studentů, doporučení pro další pedagogickou praxi.

Poslední úprava: Richterová Magdalena, PhDr., Ph.D. (08.08.2019)
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK