Poslední úprava: PhDr. Magdalena Richterová, Ph.D. (13.09.2019)
V předmětu se studenti seznámí s různými vzdělávacími institucemi a poté naplánují a realizují svoji praxi ve vybraném vzdělávacím zařízení dle zadaných instrukcí. Předmět umožní využít teoretické znalosti, dovednosti a získat nové zkušenosti. Studenti sestaví portfolio obsahující praktické cíle, popis instituce a podrobný popis a reflexi jejich pedagogických aktivit.
Poslední úprava: PhDr. Magdalena Richterová, Ph.D. (13.09.2019)
In this course, students will get acquainted with various educational institutions and then plan and implement their practice in the selected educational facility according to the given instructions. Learning outcomes of the course unit The subject enables to use theoretical knowledge, skills and gain new experience. Students will create a portfolio containing practical goals, a description of the institution and a detailed description and reflection of their teaching activities.
Cíl předmětu -
Poslední úprava: PhDr. Magdalena Richterová, Ph.D. (13.09.2019)
Studující využije dosavadních poznatků a dovedností k realizaci vlastní výuky, v průběhu observační části praxe ve škole zaznamená a analyzuje vzdělávací a výchovné situace, navrhuje alternativní způsoby řešení praktických situací, vše zaznamenává do portfolia, které je reflektováno.
Poslední úprava: PhDr. Magdalena Richterová, Ph.D. (13.09.2019)
Students use existing knowledge and skills to realize their own teaching, during the observational part of practice at school records and analyzes educational and educational situations, suggests alternative ways of dealing with practical situations, records everything in a portfolio that is reflected.
Literatura -
Poslední úprava: PhDr. Magdalena Richterová, Ph.D. (08.08.2019)
ČAPEK, R. Pedagogická praxe pro studenty : (od hospitace k souvislé praxi). Hradec Králové : Gaudeamus, 2001.
NELEŠOVSKÁ, A., Svobodová, J. Pedagogická praxe : praktická příručka určená studentům prezenčního studia oboru učitelství pro 1. st. ZŠ. Olomouc : Univerzita Palackého, 2000.
PODLAHOVÁ, L. Pedagogická praxe : (průvodce pro současné studenty a budoucí učitele). Olomouc : Univerzita Palackého, 1998.
Poslední úprava: PhDr. Magdalena Richterová, Ph.D. (30.10.2019)
ČAPEK, R. Pedagogická praxe pro studenty : (od hospitace k souvislé praxi). Hradec Králové : Gaudeamus, 2001.
NELEŠOVSKÁ, A., Svobodová, J. Pedagogická praxe : praktická příručka určená studentům prezenčního studia oboru učitelství pro 1. st. ZŠ. Olomouc : Univerzita Palackého, 2000.
PODLAHOVÁ, L. Pedagogická praxe : (průvodce pro současné studenty a budoucí učitele). Olomouc : Univerzita Palackého, 1998.
Požadavky ke zkoušce -
Poslední úprava: PhDr. Magdalena Richterová, Ph.D. (08.08.2019)
Požadavky k zápočtu: Odevzdání portfolia v elektronické formě ve stanoveném termínu a prezentace výstupů z praxe na závěrečném semináři.
Poslední úprava: PhDr. Magdalena Richterová, Ph.D. (08.08.2019)
Submission of the portfolio in electronic form within the set deadline and presentation of practical outcomes at the final seminar.
Sylabus -
Poslední úprava: PhDr. Magdalena Richterová, Ph.D. (08.08.2019)
1. Příprava na praxi - výběr instituce, stanovování cílů a časového plánu - příklady institucí: základní školy, střední školy (priorita je výuka předmětu pedagogika). Volnočasová zařízení, DDM, dětské domovy, diagnostické ústavy, instituce pro vzdělávání dospělých, pedagogicko-psychologické poradny, atd. v případě nemožnosti vyučovat daný předmět.
2. Konání praxe - rozsah praxe na vybrané instituci: min. 20 hodin, zpracovávání portfolií.
3. Rozbor praxe - prezentace aktivit studentů na závěrečné reflexi, rozbor pedagogické činnosti studentů, doporučení pro další pedagogickou praxi.
Poslední úprava: PhDr. Magdalena Richterová, Ph.D. (08.08.2019)
1. Preparation for practice - choice of institution, setting goals and timetable - examples of institutions: elementary schools, secondary schools (priority is teaching the subject pedagogy). Leisure facilities, DDM, children's homes, diagnostic institutes, adult education institutions, pedagogical and psychological counseling, etc. in the event that the subject cannot be taught. 2. Practice - extent of practice at selected institution: min. 20 hours, portfolio processing. 3. Analysis of practice - presentation of students 'activities at the final reflection, analysis of students' pedagogical activities, recommendations for further teaching practice.