V předmětu se studenti seznámí s různými vzdělávacími institucemi a poté naplánují a realizují svoji praxi ve vybraném vzdělávacím zařízení dle zadaných instrukcí. Předmět umožní využít teoretické znalosti, dovednosti a získat nové zkušenosti.
Studenti sestaví portfolio obsahující praktické cíle, popis instituce a podrobný popis a reflexi jejich pedagogických aktivit.
Poslední úprava: Richterová Magdalena, PhDr., Ph.D. (13.09.2019)
In this course, students will get acquainted with various educational institutions and then plan and implement their practice in the selected educational facility according to the given instructions. Learning outcomes of the course unit The subject enables to use theoretical knowledge, skills and gain new experience.
Students will create a portfolio containing practical goals, a description of the institution and a detailed description and reflection of their teaching activities.
Poslední úprava: Richterová Magdalena, PhDr., Ph.D. (13.09.2019)
Cíl předmětu -
Studující využije dosavadních poznatků a dovedností k realizaci vlastní výuky, v průběhu observační části praxe ve škole zaznamená a analyzuje vzdělávací a výchovné situace, navrhuje alternativní způsoby řešení praktických situací, vše zaznamenává do portfolia, které je reflektováno.
Poslední úprava: Richterová Magdalena, PhDr., Ph.D. (13.09.2019)
Students use existing knowledge and skills to realize their own teaching, during the observational part of practice at school records and analyzes educational and educational situations, suggests alternative ways of dealing with practical situations, records everything in a portfolio that is reflected.
Poslední úprava: Richterová Magdalena, PhDr., Ph.D. (13.09.2019)
Literatura -
ČAPEK, R. Pedagogická praxe pro studenty : (od hospitace k souvislé praxi). Hradec Králové : Gaudeamus, 2001.
NELEŠOVSKÁ, A., Svobodová, J. Pedagogická praxe : praktická příručka určená studentům prezenčního studia oboru učitelství pro 1. st. ZŠ. Olomouc : Univerzita Palackého, 2000.
PODLAHOVÁ, L. Pedagogická praxe : (průvodce pro současné studenty a budoucí učitele). Olomouc : Univerzita Palackého, 1998.
Poslední úprava: Richterová Magdalena, PhDr., Ph.D. (08.08.2019)
ČAPEK, R. Pedagogická praxe pro studenty : (od hospitace k souvislé praxi). Hradec Králové : Gaudeamus, 2001.
NELEŠOVSKÁ, A., Svobodová, J. Pedagogická praxe : praktická příručka určená studentům prezenčního studia oboru učitelství pro 1. st. ZŠ. Olomouc : Univerzita Palackého, 2000.
PODLAHOVÁ, L. Pedagogická praxe : (průvodce pro současné studenty a budoucí učitele). Olomouc : Univerzita Palackého, 1998.
Poslední úprava: Richterová Magdalena, PhDr., Ph.D. (30.10.2019)
Požadavky ke zkoušce -
Reflexe praxe, předložení portfolia.
Poslední úprava: Richterová Magdalena, PhDr., Ph.D. (30.10.2019)
Implementation of the practice, submission of the portfolio. Reflexe praxe, předložení portfolia.
Poslední úprava: Richterová Magdalena, PhDr., Ph.D. (08.08.2019)
Sylabus -
1) Příprava na praxi - výběr instituce, stanovení cílů, časový harmonogram; příklady institucí: základní školy, střední školy. 2) Praxe - rozsah praxe ve vybrané instituci: min. 20 hodin, zpracování a předkládání portfolií v elektronické podobě.
Poslední úprava: Richterová Magdalena, PhDr., Ph.D. (08.08.2019)
1) Preparation for practice - selection of institution, setting goals, time schedule; examples of institutions: primary schools, secondary schools. 2) Practice - range of practice at the selected institution: min.20 hours, processing and submission of portfolios in electronic form.
Poslední úprava: Richterová Magdalena, PhDr., Ph.D. (08.08.2019)