|
|
|
||
Poslední úprava: doc. PhDr. Renata Pípalová, CSc. (09.09.2023)
|
|
||
Poslední úprava: doc. PhDr. Renata Pípalová, CSc. (09.09.2023)
samostudium literatury: 20 hodin za semestr; práce se studijními materiály: 10 hodin za semestr; seminární práce |
|
||
Poslední úprava: doc. PhDr. Renata Pípalová, CSc. (09.09.2023)
CRYSTAL, David, DAVY, Derek. Investigating English Style. 16th ed. Abingdon, Oxon and New York: Routledge, 2013. ISBN 9780582 550 11 7. DANEŠ, František. “Functional Sentence Perspective“ and Text Connectedness. In: Maria E. Conte, Janos S. PETӦFI, Emel SӦZER (eds). Text and Discourse Connectedness. Amsterdam/Philadelphia: John Benjamins Publishing Co., 23-31, 1989. ISBN9789027230171 DANEŠ, František. The Paragraph. A Central Unit of the Thematic and Compositional Buildup of Texts, In: Brita WARVIK, Sanna K.TANSKANEN, Risto HILTUNEN (eds) Organization of Discourse, Proceedings from the Turku Conference, Turku: University of Turku, 1995, 29-40. ISBN 951-29-0572-8. ESSER, Jűrgen. Introduction to English Text-Linguistics. Frankfurt am Main: Peter Lang, 2009. ISBN 978-3-631-56003-7. FAIRCLOUGH, Norman. Analyzing Discourse: Textual Analysis for Social Research. London and New York: Routledge, 2003. ISBN 0-415-25893-6. HALLIDAY, Michael. A. K., HASAN, Ruqaiya. Language, Context, and Text: Aspects of Language in a Social-Semiotic Perspective. Oxford: Oxford University Press, 1985. ISBN:0-19-437154-9. JOHNSTONE, Barbora. Discourse Analysis. Malden, Mass.; Oxford: Blackwell. 3rd ed. 2018. ISBN 978-111 9257691. NORGAARD, Nina, BUSSE, Beatrix, MONTORO, Rocio. Key Terms in Stylistics, London, New York: Continuum, 2010. ISBN 978-0-8264-1948-4. TÁRNYIKOVÁ, Jarmila. From Text to Texture: An Introduction to Processing Strategies. Univerzita Palackého v Olomouci: Olomouc, 2009. ISBN 9788024424293. |
|
||
Poslední úprava: doc. PhDr. Renata Pípalová, CSc. (09.09.2023)
ZÁPOČET student získá za pravidelnou aktivní účast na semináři a za odevzdání přijatelné seminární práce. Seminární práce spočívá v kritickém zhodnocení studie zabývající se textově-lingvistickým nebo stylistickým tématem dle samostatné volby adepta (v rozsahu maximálně jedné stránky), po níž následuje učební aktivita na stejné téma, navržená posluchačem, důkladně rozpracovaná pro praktické použití, zaměřená na určitou věkovou skupinu a úroveň pokročilosti studentů a též opatřená výkladem z hlediska textové lingvistiky nebo stylistiky. Pokud práce nesplňuje věcná nebo formální kritéria, adept může jednou během zkouškového období práci přepracovat na jiné téma.
MINITESTY Během dvou přednášek (9/11 a 14/12) se posluchači mohou zapojit do fakultativního motivačního minitestování. Minitesty jsou nepovinné úkoly teoretické i prakticko-analytické, zaměřené na jevy dosud probrané v kurzu. Jejich celkový výsledek vytváří obraz práce studenta během celého kurzu. Za každý vynikající výsledek minitestu (100%) získá student dva body, které se připočtou k celkovému výkonu u zkoušky.
ZKOUŠKA Posluchač se může přihlásit k písemné zkoušce, jen pokud úspěšně splnil požadavky ze semináře (pravidelná docházka, aktivní zapojení do práce v semináři a přijatelná seminární práce odevzdaná nejpozději na posledním semináři elektronicky a ve výtiskui). Před praktickou částí písemné zkoušky student též odevzdá soupis své odborné četby, ve které vedle povinných titulů nesmí chybět alespoň tři tituly doporučené v sylabu k odlišný tématům.
Zkouška se skládá ze dvou částí stejné váhy (každá koncipovaná max. na 30b), které se konají týž den. Nicméně úspěšné zvládnutí teoretické části (alespoň 15b) je podmínkou pro účast v části praktické (analytické). Tudíž neúspěch v teoretické části znamená, že posluchač neuspěl u celé zkoušky. K úspěšnému zvládnutí celé zkoušky je třeba získat alespoň 40/60b. Každý posluchač má nárok na tři termíny během zkouškového období. Pokud se student na vypsané termíny rozhodne nezapsat, nezíská v daném období již žádné další termíny.
Teoretická část zkoušky ověřuje teoretickou obeznámenost s termíny, koncepty a látkou probranou v kurzu. Praktická (analytická) část zkoušky představuje komplexní analýzu neznámé ukázky z hlediska probraných témat a odborné četby. K celkovému výsledku se připočítají vynikající výkony v minitestech.
Ve všech písemných projevech je součástí hodnocení i jazyková a formulační úroveň. Zpětná vazba ke všem písemným výstupům během kurzu se podává na požádání studenta (emailem) v konzultačních hodinách. |
|
||
Poslední úprava: doc. PhDr. Renata Pípalová, CSc. (09.09.2023)
SYLLABUS 2023 1.(12/10/23) Introduction. Basic concepts (Essential sources: Halliday, Hasan, chapter 1; moodle 1.4; Recommended sources: Esser 1; Widdowson 1; moodle 1.1; moodle 1.3) 2. (19/10/23) Approaches to style 1. Style and register (Essential sources: Halliday, Hasan, chapters 2-3; Recommended source: moodle 2.2) 3. (26/10/23) Approaches to style 2. Functional approaches to style (Essential sources: Crystal, Davy, esp. Chapter 3; Recommended source: Vachek; Urbanová) 4. (2/11/23) Approaches to style: 3. Other schools and frameworks (Essential source: moodle 2.1; moodle 2.4; Recommended source: Verdonk) 5. (9/11/23) Intertextuality. Prior texts. Text types. Genres (Essential sources: Halliday, Hasan, Coda: Text, Context and Learning Esser 2.3; Esser, 6; Recommended sources: moodle 1.2; moodle 3.3; moodle 3.4) 6. (16/11/23) Structure / organisation of the text (Essential source: moodle 3.1; Recommended source: moodle 3.2) 7. (23/11/23) Texture 1. Cohesion, cohesive ties and the system of cohesive devices (Essential source: moodle 4.1) 8. (2/12/23) Texture 2. Cohesive chains (Essential source: moodle 4.1; Recommended source: moodle 4.2) 9. (7/12/23) Thematic progressions (Essential source: moodle 5.1; Recommended source: moodle 5.2) 10. (14/12/23) Types and build-up of paragraphs, paragraphing (Essential source: mood. 6) 11. (21/12/23) Coherence (Essential source: Halliday, Hasan, chapter 6) 12. (4/1/24) Review; comprehensive analysis of a text sample
|
|
||
Poslední úprava: doc. PhDr. Renata Pípalová, CSc. (09.09.2023)
Pravidelná docházka (maximálně ze dvou seminářů za semestr se lze omluvit) Aktivní účast na aktivitách v semináři Pravidelná odborná četba a samostudium Seznam odborné četby Jedna seminární práce odevzdaná k poslednímu semináři ve výtisku i elektronicky Písemná zkouška (obě části), minimálně 40/60b. |