|
|
|
||
Poslední úprava: prof. PaedDr. Michal Nedělka, Dr. (29.08.2023)
|
|
||
Poslední úprava: prof. PaedDr. Michal Nedělka, Dr. (29.08.2023)
Cíl spočívá v osvojení znalostí a dovedností v oblasti komplexní analýzy skladeb a analytické interpretace s využitím podrobných znalostí konkrétních hudebněhistorických jevů a souvislostí. |
|
||
Poslední úprava: PhDr. Monika Kadrnožková, Ph.D. (27.10.2020)
CROCKER, Richard L. A History of Musical Style. New York, 1986. DAHLHAUS, Carl: Nineteenth-Century Music. Berkeley, Los Angeles, London: University of California Press, 1989 (překlad Musik des 19. Jahrhunderts, viz Neues Handbuch der Musikwissenschaft, Band 6)
COOK, Nicholas. A guide to musical analysis. Oxford University Press, 1994. 376 pp. ISBN 0198165080, 9780198165088.
|
|
||
Poslední úprava: prof. PaedDr. Michal Nedělka, Dr. (29.08.2023)
Průběžná práce při výuce s tolerancí nepřítomnosti ve 2 výukových termínech. Samostatný rozbor vybrané skladby. |
|
||
Poslední úprava: prof. PaedDr. Michal Nedělka, Dr. (29.08.2023)
1. Význam v hudbě – koncepce pojetí, historické hledisko, současné tendence, pedagogické aplikace 2. Liturgická hudba pro původní a koncertní účely, prolínání účelů (Palestrina, Bach, Beethoven, Gounod, Dvořák, Eben, Hanuš, Pololáník) 3. Vokální hudba romantická a soudobá – slovo jako konkretizace hudebního sdělení (sborová tvorba 19. a 20. století, vztah slova a hudby) 4. Píseň v tvorbě významných skladatelů romantismu a současnosti (Schubert, Schumann, Brahms, Janáček, Bořkovec, Eben) 5. Programní hudba – hudební a mimohudební děj, aspekty hudebního významu (Berlioz, Liszt, Smetana, Dvořák, Novák) 6. Hudba impresionismu, návaznosti a syntézy (Debussy, Novák) 7. Proměny exprese v průběhu hudebního vývoje (Liszt, Schönberg, Berg, Hába, Sommer, Klusák) 8. Národní školy romantismu, folkorismus a neofolklorismus (Smetana, Dvořák, Fibich, Novák, Janáček, Enescu, Bartók, Kodály) 9. Rozšířená tonalita – tradiční forma s novým obsahem (Prokofjev, Stravinskij, Martinů, Krejčí, Eben) 10. Malé formy a žánrové obrázky (Schubert, Schumann, Smetana, Janáček, Hanuš, Sluka) 11. Nonartificiální hudba, vztahy a proměny s artificiální hudbou 12. Hudba jako doprovodná složka filmu, dramatu, společenské akce |