PředmětyPředměty(verze: 964)
Předmět, akademický rok 2024/2025
   Přihlásit přes CAS
Specific Learning Difficulties - OENPQ1703Z
Anglický název: Specific Learning Difficulties
Zajišťuje: Katedra psychologie (41-KPSY)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2024
Semestr: zimní
E-Kredity: 6
Způsob provedení zkoušky: zimní s.:
Rozsah, examinace: zimní s.:1/1, Zk [HT]
Počet míst: neomezen / neomezen (0)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: angličtina
Způsob výuky: prezenční
Poznámka: povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
student může plnit i v dalších letech
Garant: doc. PhDr. PaedDr. Anna Kucharská, Ph.D.
PhDr. Klára Špačková, Ph.D.
Vyučující: PhDr. Klára Špačková, Ph.D.
Anotace -
Předmět je určen pro studenty Erasmu a jeho náplní je základní seznámení s tématem specifických poruch učení. Zvláštní zřetel bude kladen na terminologii, základní pojetí, diagnostiku a intervence u poruch učení v mezinárodním srovnání.
Poslední úprava: Špačková Klára, PhDr., Ph.D. (03.02.2024)
Deskriptory - angličtina
The course is a combination of lectures and self-study. Students fulfil assignments that we then discuss in meetings. In the end of the course, students present an oral communication on a selected topic of SLD.

Poslední úprava: Špačková Klára, PhDr., Ph.D. (01.02.2022)
Podmínky zakončení předmětu

1.    Attendance

2.    Work with the literature

3.    Review study and its presentation in the class

Poslední úprava: Špačková Klára, PhDr., Ph.D. (13.02.2021)
Literatura - angličtina

Kavale KA, Forness SR. (2000). What definitions of learning disability say and don't say: a critical analysis. J Learn Disabil. May-Jun;33(3):239-56. doi: 10.1177/002221940003300303. PMID: 15505963.

Lyon, G.R., Shaywitz, S.E. & Shaywitz, B.A. A definition of dyslexia. Ann. of Dyslexia 53, 1–14 (2003). https://doi.org/10.1007/s11881-003-0001-9

Shaywitz, Sally. (2020). Overcoming Dyslexia: A New and Complete Science-Based Program for Reading Problems at Any Level (Cetakan ke- 1). United States Of America: Vintage Books.

Siegel L. S. (2006). Perspectives on dyslexia. Paediatrics & child health, 11(9), 581–587. https://doi.org/10.1093/pch/11.9.581

Snowling, M.J. Dyslexia.(2007). Blackwell Publisher.

Poslední úprava: Špačková Klára, PhDr., Ph.D. (13.02.2021)
Sylabus - angličtina

1.        Introduction

2.        Key terminology and concepts

3.        Prerequisites of literacy development

4.        Legislation and educational policy

5.        Assessment and support system

Poslední úprava: Špačková Klára, PhDr., Ph.D. (03.02.2024)
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK