|
|
|
||
Předmět je určen pro studenty Erasmu a jeho náplní je základní seznámení s tématem specifických poruch učení. Zvláštní zřetel bude kladen na terminologii, základní pojetí, diagnostiku a intervence u poruch učení v mezinárodním srovnání.
Poslední úprava: Špačková Klára, PhDr., Ph.D. (03.02.2024)
|
|
||
The course is a combination of lectures and self-study. Students fulfil assignments that we then discuss in meetings. In the end of the course, students present an oral communication on a selected topic of SLD. Poslední úprava: Špačková Klára, PhDr., Ph.D. (01.02.2022)
|
|
||
1. Attendance 2. Work with the literature 3. Review study and its presentation in the class Poslední úprava: Špačková Klára, PhDr., Ph.D. (13.02.2021)
|
|
||
Kavale KA, Forness SR. (2000). What definitions of learning disability say and don't say: a critical analysis. J Learn Disabil. May-Jun;33(3):239-56. doi: 10.1177/002221940003300303. PMID: 15505963. Lyon, G.R., Shaywitz, S.E. & Shaywitz, B.A. A definition of dyslexia. Ann. of Dyslexia 53, 1–14 (2003). https://doi.org/10.1007/s11881-003-0001-9 (2020). Overcoming Dyslexia: A New and Complete Science-Based Program for Reading Problems at Any Level (Cetakan ke- 1). United States Of America: Vintage Books. Siegel L. S. (2006). Perspectives on dyslexia. Paediatrics & child health, 11(9), 581–587. https://doi.org/10.1093/pch/11.9.581 Snowling, M.J. Dyslexia.(2007). Blackwell Publisher. Poslední úprava: Špačková Klára, PhDr., Ph.D. (13.02.2021)
|
|
||
1. Introduction 2. Key terminology and concepts 3. Prerequisites of literacy development 4. Legislation and educational policy 5. Assessment and support system Poslední úprava: Špačková Klára, PhDr., Ph.D. (03.02.2024)
|