|
|
|
||
Poslední úprava: Kateřina Esserová, DiS. (04.12.2019)
|
|
||
Poslední úprava: Kateřina Esserová, DiS. (04.12.2019)
Cílem předmětu je otevřít se pluralismu v oblasti edukace. Teorie výchovy by měla studentovi oboru pedagogika posloužit jako mapa, která mu může ukázat cestu ve spletitosti pedagogických teorií, směrů a proudů. |
|
||
Poslední úprava: Kateřina Esserová, DiS. (04.12.2019)
Bertrand, Y. Soudobé teorie vzdělávání. Praha: Portál, 1998. Brezinka, W. Východiska k poznání výchovy. Brno: L. Marek, 2001. Gutek, G., L. Philosophical and Ideological Perspectives on Education. Needham Heights: Pearson Education, 1997. Kwieciński, Z., Śliwerski, B. Pedagogika. Warszawa: PWN, 2004. Prokop, J. Pedagogika a ideologie. In: Prokop, J., Rybičková, M. (Ed.) Proměny pedagogiky. Praha: PedF UK, 2005, s. 155-161. Prokop, J. Škola a společnost v kritických teoriích 20. století. Praha: Karolinum, 2005. Průcha, J. Moderní pedagogika. Praha: Portál, 1997. Singule, F. Pedagogické směry 20. století v kapitalistických zemích. Praha: SPN, 1966. Zelina, M. Teórie výchovy. Hĺadanie dobra. Bratislava: SPN, 2004. |
|
||
Poslední úprava: Kateřina Esserová, DiS. (04.12.2019)
Požadavky k zápočtu:
Požadavky ke zkoušce: - testy z prostudované povinné literatury |
|
||
Poslední úprava: Kateřina Esserová, DiS. (04.12.2019)
Edukace spočívá v dosahování konkrétních cílů - jeho výsledkem by mělo být získání jistých dovedností a vědomostí. Průběh edukace je ale současně výrazně spjatý se způsobem, kterým vnímáme realitu okolního světa. V předmětu teorie výchovy budeme hledat propojení edukace s jejími teoretickými východisky a současně propojení s třemi základními teoretickými pilíři, o které se pedagogika opírá: filosofie, ideologie a teorie. Příklady možných témat: Filosofie a pedagogika (idealismus a existencialismis) |