|
|
|
||
Poslední úprava: Kateřina Esserová, DiS. (03.06.2019)
|
|
||
Poslední úprava: Kateřina Esserová, DiS. (03.06.2019)
Primárním cílem předmětu je zvýšení sociální kompetence budoucích pedagogických pracovníků, získání vědomostí a dovedností, které mohou absolventi uplatnit v praxi v oblasti preventivního působení. Sekundárním cílem je ukázat studentům, v jakých oblastech školního života lze uplatňovat poznatky sociální pedagogiky. |
|
||
Poslední úprava: Kateřina Esserová, DiS. (03.06.2019)
BENDL,S. Kázeňské problémy ve škole. Aktualizované a doplněné vydání. Praha : Triton, 2011. BENDL,S. Školní kázeň v teorii a praxi. Učebnice pro studenty učitelství. . Praha : Triton, 2011. HOPF,A. Sociální pedagogika pro učitele. Praha : PedF UK, 2001. KLAPILOVÁ,S. Kapitoly ze sociální pedagogiky. Olomouc : UP, 1996. KRAUS, B. Základy sociální pedagogiky. Praha : Portál, 2008. PRŮCHA,J. Multikulturní výchova. Praha : ISV, 2001. PŘADKA, M., KNOTOVÁ, D., FALTÝSKOVÁ, J. Kapitoly ze sociální pedagogiky. Brno : MU, 1998. ŠPIČÁK,J. Prostředí z pohledu sociální pedagogiky. Olomouc : UP, 1993. |
|
||
Poslední úprava: prof. PaedDr. Stanislav Bendl, Ph.D. (25.10.2019)
Požadavky ze zkoušce: prostudované tematické okruhy ke zkoušce prostudovaná odborná literatura |
|
||
Poslední úprava: Kateřina Esserová, DiS. (03.06.2019)
Historický vývoj sociální pedagogiky.
Významné osobnosti sociální pedagogiky. Vztah sociální pedagogiky k jiným disciplinám. Cíl, předmět, definice, pracovní pole sociální pedagogiky. Funkce a úkoly sociální pedagogiky. Pojetí sociální pedagogiky. Prostředí a výchova. Školní kázeň. Multikulturní výchova a interkulturní vzdělávání. |