|
|
|
||
Každá třída je dnes více či méně heterogenní. Rozmanitost může být způsobena celou řadou aspektů: znalostmi, schopnostmi, nadáním, kulturním a jazykovým zázemím i možnostmi rozvoje v různých vzdělávacích oblastech. Cílem kurzu je diskutovat výzvy i výhody heterogenní třídy a dále vybavit budoucí učitele strategiemi, které jim mohou pomoci s heterogenní třídou pracovat. Budeme se věnovat různým klíčům k diverzifikaci výuky, jazykovému scaffoldingu, prvkům strukturovaného učení nebo metodám výuky, které podporují kompetenci učit se učit. Závěr kurzu bude zaměřen na interkulturní kompetence a jejich rozvoj u žáků.
Poslední úprava: Esserová Kateřina, DiS. (28.01.2020)
|
|
||
Link to Moodle: https://dl1.cuni.cz/course/view.php?id=9686#section-0 Poslední úprava: Vallin Petra, PhDr., Ph.D. (21.02.2023)
|
|
||
Aktivní účast na seminářích (v angličtině), příprava výukového plánu, odborná práce. Poslední úprava: Esserová Kateřina, DiS. (28.01.2020)
|
|
||
All publications are written in English and they are available in the library of the Faculty of Education (Rettigové street).
CASEY, Theresa. Inclusive play: practical strategies for working with children aged 3 to 8. London: Paul Chapman Publishing, 2005. ISBN 1-4129-0243-6. CORBETT, John a Scott THORNBURY. Intercultural language activities. Cambridge, UK: Cambridge University Press, 2010. Cambridge handbooks for language teachers. ISBN 978-0-521-74188-0. DANIELS, Harry a Philip GARNER. Inclusive education: supporting inclusion in Education systems. London: Kogan Page, 2000. World yearbook of education. ISBN 0-7494-3454-6. LUSTIG, Myron W. a Jolene KOESTER. Intercultural competence: interpersonal communication across cultures. Sixth edition. Boston: Allyn & Bacon, 2010. ISBN 978-0-205-59575-4. MITCHELL, David. What really works in special and inclusive education: using evidence-based teaching strategies. 2. vyd. London: Routledge, 2014. ISBN 978-0-415-62323-0. RACE, Richard. Multiculturalism and education. 2nd Edition. London: Bloommsbury, 2015. Contemporary issues in education studies. ISBN 978-1-4725-7018-5.
WESTWOOD, Peter S. Inclusive and adaptive teaching: meeting the challenge of diversity in the classroom. Second edition. London: Routledge, Taylor & Francis Group, 2018. ISBN 978-1-138-48100-8.
Poslední úprava: Esserová Kateřina, DiS. (28.01.2020)
|
|
||
Interaktivní semináře, diskuze, práce ve skupinách, analýza videozáznamů. Poslední úprava: Esserová Kateřina, DiS. (28.01.2020)
|
|
||
Poslední úprava: Esserová Kateřina, DiS. (28.01.2020)
|