|
|
|
||
Poslední úprava: Mgr. Lucie Jakubcová Hajdušková, Ph.D. (29.08.2023)
|
|
||
Poslední úprava: Mgr. Lucie Jakubcová Hajdušková, Ph.D. (29.08.2023)
Účastníci se v kurzu seznámí s metodami a postupy, které využívá sociálně angažované umění pro zapojení marginalizovaných komunit. Účastníci prostudují principy, etiku a koncepce komunitního umění. Budou studovat a kriticky reflektovat přístupy sociálně angažovaného umění. Po absolvování kurzu budou účastníci schopni připravit a realizovat vlastní projekt, zaměřený na zapojení marginalizovaných komunit pomocí umění a designu. Kurz je vhodný pro studenty učitelství, studenty umění a designu, pracovníky v kultuře, pedagogy v oblasti umění a tvůrce vzdělávacích a kulturních politik. |
|
||
Poslední úprava: Mgr. Lucie Jakubcová Hajdušková, Ph.D. (29.08.2023)
Každá lekce má svůj vlastní seznam zdrojů. Např. lekce 1: • Fulka, J. (2020). Hluchota, gesta a znakový jazyk ve francouzské filozofii 18. století. Svazek 8 v řadě Gesture Studies, editoval Adam Kendon. Amsterdam/Philadelphia: John Benjamins. • Rancière, J. (1991). Le maître ignorant. Ignorantský učitel: Pět lekcí intelektuální emancipace. S úvodem přeložila Kristin Rossová. Stanford University Press. Stanford, Kalifornie. http://abahlali.org/files/Ranciere.pdf • Fulková, M., Tipton, T. (2008). A (Con)text for New Discourse as Semiotic Praxis [(Kon)text pro nový diskurz jako sémiotickou praxi]. The International Journal of Art and Design Education. 27 (1). s. 27-42. |
|
||
Poslední úprava: Mgr. Lucie Jakubcová Hajdušková, Ph.D. (29.08.2023)
Účastníci kurzu samostatně prochází osmi lekcemi, kde jsou pro ně připraveny video přednášky, praktická cvičení, odkazy na zdroje a seznamy studijní a odborné literatury, vizuální reference a další. Každá lekce vychází ze zkušeností projektu realizovaného v jedné z osmi evropských zemí (Finsko, Česká republika, Portugalsko, Malta, Itálie, Maďarsko, Švédsko a Velká Británie). Kurz absolvují účastníci samostatně podle svých časových možností. Kurz se skládá z 8 lekcí (celkem 108 hodin). Kurz najdete na webové stránce https://www.amassmooc.com/, zde je třeba se do kurzu zaregistrovat. • Výtvarná otevřená forma ve výtvarné výchově Neslyšících: Spojování lidí - ČESKÁ REPUBLIKA • Úvod do sociálně angažovaného umění pro inkluzivní komunity - FINSKO • Znevýhodněné komunity a sociální média: Umělecká intervence, vizuální vyprávění příběhů a skutečný hlas lidí - MAĎARSKO • Na designu založené participativní procesy se stakeholdery v oblasti umění a kultury - ITÁLIE • Zapojování různých komunit do umění - MALTA • Způsoby posílení postavení lidí prostřednictvím vizuálního vyprávění a dokumentace - PORTUGALSKO • Evropská kulturní politika a sociálně angažované umění - ŠVÉDSKO • Rozvoj pozitivních partnerství v oblasti sociálně angažovaného umění - SPOJENÉ KRÁLOVSTVÍ Účastníci studují samostatně a nezávisle, studují zadanou odbornou literaturu, sledují videopřednášky, prezentace a podcasty. Účastníci si mohou zvolit pořadí, v jakém se chtějí lekcím věnovat. Pokyny k dokončení kurzu jsou poskytovány v průběhu kurzu. Studenti budou hodnoceni prostřednictvím testu - otázky s výběrem z několika odpovědí (MCQ). Po úspěšném absolvování testu bude studentovi/studentce automaticky vygenerován certifikát. Zápočet bude udělen Katedrou výtvarné výchovy na základě předložení automaticky vygenerovaného certifikátu. |
|
||
Poslední úprava: Mgr. Lucie Jakubcová Hajdušková, Ph.D. (29.08.2023)
Test (MCQ) vycházející z obsahu kurzu. |