|
|
|
||
Poslední úprava: Kateřina Esserová, DiS. (24.09.2019)
|
|
||
Poslední úprava: PhDr. Klára Lancová, Ph.D. (25.09.2020)
Distance learning will be taking place online, essentially in the form of interactive communication and via seminars and consultations in MS Teams. Study materials will be provided electronically via the aforementioned channels. E-mail communication will also be used in support of the previously mentioned forms. |
|
||
Poslední úprava: Kateřina Esserová, DiS. (24.09.2019)
Dimbleby, David (2007) How we built Britain. London: Bloomsbury. Dimbleby, David (2009) Seven Ages of Britain. The story of our nation revealed by its treasures. London: Hodder & Stoughton. Hatherley, Owen (2012) A New Kind of Bleak: Journeys Through Urban Britain. London: Verso Books. Pragnell, Hubert J. (2007) Architectural Britain: From 1066 to the Present Day. London: National Trust Books. York, Trevor (2009) British Architectural Styles. An easy reference guide. Newbury, Berkshire: Countryside Books. |
|
||
Poslední úprava: Kateřina Esserová, DiS. (24.09.2019)
Ø WEEK 1-2 Theme 1: Norman to Perpendicular Style - 7th to 16th c. First relevant buildings in the East of England, castels, cathedrals and chapels - Ely, Norwich, King's College Chapel Ø WEEK 3-4 Theme 2: Elizabethan Renaissance - 17th c. Stately homes and Jacobean houses Ø WEEK 5-6 Theme 3: Scottish Architecture in Time Stirling Castle and Scottish Parliament Ø WEEK 7-8 Theme 4: The Impact of Industrial Revolution - 18th c. Georgian houses, canals, mines, bridges, Cornwall, Wales, Ireland Ø WEEK 9-10 Theme 5: Victorian Period and the Urban North - 19th c. Factories, town halls, hospitals, dance halls, Manchester, Leeds, Newcastle, Blackpool Ø WEEK 11-12 Theme 6: Modern Britain and the Suburban South - 20th c. Tower blocks in London, functionalist houses in South East England |
|
||
Poslední úprava: Kateřina Esserová, DiS. (24.09.2019)
Před absolvováním zápočtového testu student odevzdá kresbu architektonického objektu podle své vlastní volby, ideálně z geografických oblastí diskutovaných v průběhu semestru. Zápočet má formu písemného testu, který zjišťuje základní obeznámenost s tématy probíranými v seminářích a zahrnuje i krátký poznávací test staveb, které byly prezentovány v rámci seminařů; minimální požadavek pro splnění je 70% úspěšnost v testu. Studenti mají k dispozici jeden opravný test. |