|
|
|
||
Poslední úprava: PhDr. Jaroslava Hanušová, Ph.D. (16.10.2018)
|
|
||
Poslední úprava: PhDr. Jaroslava Hanušová, Ph.D. (16.10.2018)
Cílem kurzu je poskytnout doktorandům vhled do metod vědeckého diskurzu, rozdíl mezi vědeckými metodami v přírodních a společenských vědách. Informační báze vědeckého výzkumu a cesty kreativního uvažování při posuzování a analyzování získaných dat: od klasifikace k procesům. |
|
||
Poslední úprava: PhDr. Jaroslava Hanušová, Ph.D. (16.10.2018)
Kolektiv autorů, Vědecké metody pro doktorandy, ČVUT Praha 2010 Hospers, J., What is explanation? In: Essays in Conceptual Analysis, uspořádal A. Flew, London 1966, str. 94 – 119 Bateson, G., Mysl/příroda, nezbytná jednota. Malvern, Praha 2006. Možné využít angl. originál, nebo něm. překlad) Šafránková,J., Kučírek, J., Schmidtová, M., Sociální, pedagogické a prezentační dovednosti doktoranda: rozvojový program pro doktorandy. Praha: Professional Publishing, 2007. (Kniha je určena doktorandům. Jejím cílem je pomoci jim především v komunikačních dovednostech, které jsou pro jejich doktorské studium a pedagogickou praxi nezbytné.) Bateson,G., Metalogue 7:What is an Instinct? · Metalogue 5: Why do things have outlines? · Metalogue 4: How much do you know? · Steve Jobs on brand and marketing · Metalogue 3: About games and being serious · Example of communication using ‘gestures’ · Metalogue 2: Why do Frenchmen? · Další Metalogy v anglickém originálu , k dispozici jsou i překlady, předávané na kurzu. Cvičení v kreativním dialogickém uvažování – diskuze. |
|
||
Poslední úprava: PhDr. Jaroslava Hanušová, Ph.D. (16.10.2018)
Doktorand zpracuje na základě tématu své zadané práce dílčí úvahu k vybranému tématu v rozsahu min 10 stran jako podkladu ke zkoušce |
|
||
Poslední úprava: PhDr. Jaroslava Hanušová, Ph.D. (16.10.2018)
Úvod : Co je to „metoda“? Co je to „věda“? Vědecké metody v přírodních vědách a odlišnost od vědeckých metod ve společenských vědách. Vědecké poznávání ve společenských vědách (požadavek deskripce, explanace, predikace, pochopení a poskytování možnosti události řídit.) Vztah mezi metodologií vědy, metodou vědy a metodikou vědecké práce Jazyk vědy : problém porozumění a interpretace Rozmanité podoby světa : od klasifikace k procesům |