Poslední úprava: prof. PhDr. Anna Hogenová, CSc. (04.05.2019)
Mýtus a logos, présokratovská filosofie, arché a jeho podoby v antice a dnes, sókratovská filosofie, stoicismus, novoplatonismus, Augustin, Tomáš Akvinský, velké novověké systémy (Descartes, Spinoza, Leibniz, francouzský materialismus, Kant, Hegel, Schopenhauer a Nietzsche. Fenomenologie, pozitivismus a novopozitivismus, postmoderna.
Poslední úprava: prof. PhDr. Anna Hogenová, CSc. (05.05.2019)
Mythos and Logos, archaic philosophy, Sokrates, Platon, Aristoteles,stoical philosophy, newplatonical philosophy, Augustin, Thomas from Aquina, new philosophical systeme in new age (Descartes, Spinoza, Leibniz), Rousseau, Volatire, Kant, Hegel, Schopenhauer, Nietzsche, Phenomenology and positivism, postmodern philosophy
Cíl předmětu -
Poslední úprava: prof. PhDr. Anna Hogenová, CSc. (04.05.2019)
Doktorand musí mít základ v dějinách filosofie, jinak nemůže rozvíjet filosofický základ svého tázání ve své práci. Je nevyhnutelné jej seznámit se základem ontologií a gnozeologií v dějinách a v současné době.
Poslední úprava: prof. PhDr. Anna Hogenová, CSc. (04.05.2019)
Student has to have the basis in history of philosophy, because must unroll philosophical ground of his questioning for dissertation, it is neccessary to know ontology, gnoseology and ethics in history and today
Literatura -
Poslední úprava: prof. PhDr. Anna Hogenová, CSc. (05.05.2019)
Četba pramenů: Herakleitos, Platon, Aristoteles, Augustin Tomáš Akvinský Descartes
Hoefding, H., Král, J. Přehledné dějiny filosofie. Praha : 1947.
Hogenová, A. Intencionalita a fenomenologie. Praha :PedF Uk, 2015, ss.250, ISBN 978-80-7290-845-5
Hogenová, A. Fenomenoloie a postmoderna. Praha : PedF UK, 2015, ss. 194, ISBN 978-80-7290-818-9
Hogenová, A. Bytí a rozumění. Praha : PedF UK, 2016 ss. 180, ISBN978-80-7290-870-7
Hogenová, A. K fenoménu „die Machenschaft“. Praha : PedF UK, 2016, ss. 150, ISBN978-80-7290-882-0
Hogenová,A. Čas jako problém. Praha : Chomutov : L. marek, 2011.
Hogenová A.. K fenoménu "die Machenschaft" . Praha: Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2016, 146 s. ISBN 978-80-7290-882-0.